متفاوت‌ترین منبع تغذیه دنیا در ایران رونمایی شد

0
2014
متفاوت‌ترین منبع تغذیه دنیا در ایران رونمایی شد

کولتر مستر از برترین منبع تغذیه دنیا با بالاترین سطح بهره‌وری رونمایی کرد. این پاور 1200 وات دارای شاخص‌هایی فراتر از استاندارد 80 پلاس تیتانیوم است و برای سخت آن از بهترین قطعات موجود با بیشتری کیفیت استفاده شده است. این پاور که MIJ 1200 MasterWatt Maker نام دارد در تعداد محدود تولید شده است و روز گذشته در نشست خبری شرکت کولر مستر در تهران با حضور اصحاب رسانه و کارشناسان سخت‌افزاری رونمایی شد. طراحی و تولید این منبع تغذیه نزدیک به 2 سال زمان برده و در این فراینده 40 نفر از مهندسان برتر این صنعت حضور مستقیم داشته‌‌اند.

متفاوت‌ترین منبع تغذیه دنیا در ایران رونمایی شد

در ابتدای این نشست، مجید کشاورز نمایندته فروش و توسعه بازار کولر مستر در ایران با اشاره به ویژگی‌های MIJ 1200 MasterWatt Maker گفت : «کارایی این منبع تغذیه استثنایی، فراتر از برترین استاندارد موجود یعنی 80 پلاس تینانیوم است به همین دلیل می‌توانیم ادعا کنیم تمیزترین و روان‌ترین جریان تأمین توان برای مدت‌های طولانی را در اختیار کاربران حرفه‌ای قرار می‌دهیم. ویژگی‌های این پاور نه‌تنها باعث دوام و کارایی آن می‌شوند بلکه افزایش طول عمر قطعات رایانه را تضمین می‌‌کنند. عملکرد بی‌صدا و دمای پایین این مدل به حدی است که استانداردهای جدیدی برای اندازه‌گیری آن نیاز داریم همچنین کلیه مراحل طراحی و تولید این پاور در ژاپن انجام شده است و می‌تواند برای سال‌ها بطور پیوسته با برترین سطح کارایی به عملکرد خود ادامه دهد.»

متفاوت‌ترین منبع تغذیه دنیا در ایران رونمایی شد

کشاورز در ادامه با توضیح ویژگی‌های فنی این مدل گفت :«چوک‌های PFC انحصاری در این مدل دارای سیم‌کشی ضخیم‌تر با تراکم بالاتر هستند که در نهایت باعث افزایش عملکرد و بهبود جریان حرارتی می‌شوند. ضمن اینکه پوشش مسی کویل‌ها نیز از ماژول‌های Active  PFC محافظت می‌کنند. از دیگر قطعات پاور MIJ 1200 MasterWatt Maker می‌توان به کویل چوک‌‌ها با ساختاری مشابه آنچه در تجهیزات موسیقی مورد استفاده قرار می‌گیرد اشاره کرد همچنین خازن‌های ژاپنی CHEMI-CON، ترانسفورماتور اختصاصی و ریل‌های مستقل در ولتاژ‌های مختلف برای بهبود کاهش افت توان و مشکلات حرارتی از دیگر ویژگی‌های این مدل هستند. کلیه قطعات این پاور مانند ماسفت،‌دیود القاگر و رله‌ها از بهترین قطعات موجود با بالاتری سطح فناوری انتخاب شده‌اند و مهندسان کولر مستر در طراحی این پاور، محدودیت‌های هزینه را در نظر نگرفته‌اند.»

متفاوت‌ترین منبع تغذیه دنیا در ایران رونمایی شد

کشاورز در بخشی دیگر از سخنان خود به طراحی آنالوگ این پاور اشاره کرده و عملکرد بهره‌وری آن را 94 درصد اعلام کرد. شرکت کولر مستر کارایی این منبع تغذیه را برای مدت 10 سال تضمین کرده است.

آرمان ندافی سرپرست فنی شرکت آواژنگ در بخش دوم این مراسم به معرفی کیس‌های جدید کولر مستر در سری MasterCase پرداخت که با ساختار مدرت سیستم ماژولار FreeForm در اندازه‌های مختلف طراحی شده‌اند. ندافی با اشاره به ویژگی‌های این مدل‌ها گفت : «در تفکر جدید کولر مستر برای طراحی کیس، علاوه بر زیبایی بدنه که همواره یک شاخص کلیدی بوده است، فریم‌ها به صورت یک بوم خالی در نظر گرفته شده‌اند و به کاربر اجازه می‌دهند تمامی ظرفیت‌های کیس را مورد استفاده قرار دهد. پوشش بالایی، پنل‌ها و حفاظ‌های جانبی به آسانی قابل تعویض هستند و با تغییر هریک از بخش‌ها علاوه بر اینکه کارایی جدیدی به کیس افزوده می‌شود می‌توان ظاهر تازه‌ای به آن بخشید. این سری انعطاف بسیار بالایی در پیکربندی قطعات داخلی دارند و نکته مهمی که در این کیس‌ها مورد توجه قرار گرفته این است که بتوان به مرور زمان و با تغییر نیازها، بدنه کیس را متناسب با شرایط جدید به آسانی ارتقا داد.»

متفاوت‌ترین منبع تغذیه دنیا در ایران رونمایی شد

مدل کیس‌های جدید کولر مستر شامل MasterCaseMaker 5t با طراحی تهاجمی و جنگنده،‌ دارای سیستم ماژولار FreeForm، پنجره‌های جانبی شیشه‌ای، نگه‌دارنده‌های آهنربایی در پنل بالا و جلو ونورپردازی LED پنل جلو است.

متفاوت‌ترین منبع تغذیه دنیا در ایران رونمایی شد

MasterCasePro 6 از همان سیستم ماژولار پیشین همراه با پنجره بزرگ حانبی و دریچه هوای مستقیم برای بهبود تهویه حرارت برخوردار است و در نهایت MasterBox 5t دارای قابلیت نصب انعطاف‌پذیر و امکان توسعه و کنترل فن‌ها در پنل درگاه‌ها است.

متفاوت‌ترین منبع تغذیه دنیا در ایران رونمایی شد

ارسال یک پاسخ