مدیا تک معرفی کرد : Helio P22 پردازنده 12 نانومتری رده میانی

0
2145
مدیا تک معرفی کرد : Helio P22 پردازنده 12 نانومتری رده میانی

شرکت مدیاتک امروز از پروسسور موبایلی جدیدی به اسم Helio P22 رونمائی کرد که اولین چیپ‌ست ساخته شده در این کلاس با لیتوگرافی 12 نانومتری FinFET شرکت TSMC به حساب می‌آید. این پروسسور دارای 8 هسته پردازشی ARM A53 بوده که حداکثر فرکانس کارکرد آنها 2 گیگاهرتز است. در Helio P22 از دو دوربین اصلی با حداکثر وضوح 13 و 8 مگاپیکسل و برداشت ویدئوی 30 فریم در ثانیه‌ای پشتیبانی می‌شود. نیاز به انرژی پائین و امکان برداشت بوکه نیز برای این دوربین‌ها در نظر گرفته شده است.

مدیا تک معرفی کرد : Helio P22 پردازنده 12 نانومتری رده میانی

حداکثر وضوح صفحه‌نمایش قابل پشتیبانی در این چیپ‌ست، 720×1600 پیکسل است که به خوبی به رده قیمتی دیوایس‌های دارای این چیپ‌ست اشاره می‌کند. بیشترین نسبت تصویر قابل پشتیبانی توسط این مجموعه نیز 20:9 است و بنابراین می‌توان از آن برای تأمین انرژی دیوایس‌های دارای ناچ بالای صفحه‌نمایش نیز استفاده کرد. پشتیبانی از دو سیم‌کارت، اتصال LTE، وای‌فای ac، بلوتوث 5 و GPS/GLONASS سایر امکانات این چیپ‌ست را تشکیل می‌دهند. مثل دیگر چیپ‌ست‌های سال جدید که همگی با کلمه کلیدی AI همراه هستند Helio P22 نیز نمی‌تواند فاقد این کلید واژه باشد و شرکت سازنده به حضور هوش مصنوعی در این پروسسور برپایه فریم‌ورک‌های هوش‌مصنوعی مثل TensorFlow گوگل همراه با TF Lite، Caffe و Caffe 2‌ اشاره کرده است. از AI برای تشخیص چهره و باز کردن قفل در این پروسسور نیز استفاده می‌شود.

به گفته مدیاتک، هلیو P22 از هم‌اینک وارد تولید انبوه شده و انتظار می‌رود که نخستین گوشی‌های دارای این پروسسور از اواخر ماه ژوئن به بازار ارائه شوند.

منبع

ارسال یک پاسخ