مشکل اثر انگشت در S10 و Note10 سامسونگ جدی‌تر شد!

0
1961
مشکل اثر انگشت در S10 و Note10 سامسونگ جدی‌تر شد!

هفته گذشته خبری در مورد یک مشکل به ظاهر ساده در مورد گوشی‌های سری گلکسی S10 سامسونگ منتشر شد که در آن سنسور اثر انگشت التراسونیک دستگاه امکان بازگشایی قفل صفحه‌نمایش را نه فقط با اثرات انگشت ثبت شده در حافظه، بلکه با هر اثر انگشت دیگری می‌داد. این مشکل اثر انگشت در ادامه در گلکسی +S10 و سری گلکسی نوت10 نیز تکرار شد و توجه‌های بیشتری را به  خود جلب نمود. بعد از این حواشی و اعلام نمونه‌های جدیدتری از این مشکل اثر انگشت بالاخره توجه سامسونگ نیز به این موضوع جلب شد و بیانیه‌ای رسمی در این زمینه منتشر کرد که در آن مشکل این دسته از کاربران را به «برخی محافظ‌های صفحه‌نمایش سیلیکون» مرتبط دانست که این مسئله را ایجاد کرده و برای حل این مشکل تنها باید از این محافظ‌های صفحه استفاده نکرد.

در حالی‌که این مسئله حل شده به نظر می‌رسید و کنار زدن محافظ صفحه راه‌حل آسانی را پیشنهاد می‌کرد داستان به ناگاه جلوه کاملا جدی‌تری به خود گرفت جایی‌که حالا یک کاربر گوشی نوت10 توانسته است گوشی خود را با اثرات انگشت ثبت نشده درون گوشی و تنها با قرار دادن یک محافظ صفحه‌نمایش روی سنسور اثر انگشت بازگشایی کند! این نقص امنیتی به روشنی به این مسئله اشاره می‌کند که مشکل اثر انگشت اشاره شده به سادگی تنها به محافظ صفحه‌نمایش ارتباطی ندارد.

در ویدئویی که این کاربر در این رابطه منتشر کرده (ویدئوی بالا) یک گوشی گلکسی نوت 10 بدون محافظ صفحه‌نمایش مورد استفاده قرار می‌گیرد و کاربر پس از پاک کردن اثرات انگشت درون حافظه مجدد دو انگشت شست و اشاره هر دو دست را درون دستگاه ثبت می‌کند. اما در ادامه (در ثانیه 1:23) این شخص می‌تواند به سادگی با یک محافظ پلاستیکی با یک اثر انگشت متفرقه قفل صفحه‌نمایش را باز کند. این مسئله به راحتی در مورد دیگر انگشت‌های دست نیز به‌کار می‌رود و هر بار به سادگی قفل صفحه‌نمایش باز می‌شود.

این مشکل در حال حاضر در نسخه اکسینوس گلکسی S10 گزارش شده و هنوز مشخص نیست آیا در نسخه اسنپ‌دراگون نیز رخ خواهد داد یا خیر؟ هنوز سامسونگ راه‌حلی برای این مسئله ارائه نکرده اما احتمالا طی روزهای آینده آپدیتی برای حل آن ارائه خواهد شد.

منبع

ارسال یک پاسخ