ساعت دایره‌ای سامسونگ آمد: با مشخصات Gear S2 آشنا شوید

0
2127
معرفی ساعت سامسونگ gear s2

از مدت‌ها پیش و دیر زمانی قبل از آنکه تصاویر غیر رسمی و تایید نشده ساعتی دایره‌شکل از مجموعه سامسونگ به بیرون درز کند اخبار فراوانی در مورد توسعه نسل بعدی اسمارت‌واچ‌های سامسونگ به گوش می‌رسید. این دیوایس که پس از مدتی Gear S2 نامیده شد و تصاویر و تیزر تبلیغاتی آن منتشر شده بود اینک چند روز قبل از IFA 2015 رسما از سوی سامسونگ معرفی شد.

ساعت گیر اس 2 البته در دو نسخه نسبتا متفاوت با نام‌های Gear S2 و Gear S2 Classic از سوی سامسونگ معرفی شده است که تفاوت‌های کوچک و بزرگی با یکدیگر دارند. نکته اصلی در طراحی این دو ساعت به نوار چرخان دایره‌ای روی دستگاه تعلق دارد که با گرداندن آن می‌توان در منوهای ساعت حرکت کرد. این البته تنها المان کنترلی ساعت نبوده و دو دکمه Home و back در سمت راست نیز کاربران را در این مسیر یاری می‌دهند. سیستم‌عامل این ساعت طبق انتظار اندروید نبوده و بار دیگر از Tizen OS در آن استفاده شده است. این البته نخستین باری نیست که سامسونگ از این پلتفرم برای ساعت‌های هوشمند خود بهره می‌برد و سال گذشته نیز در ساخت ساعت پیشرفته Gear S از همین سیستم‌عامل استفاده کرده بود. نکته جالب‌تر امکان تهیه S2 در نسخه 3G است جایی‌که با قرار دادن سیم‌‌کارت درون ساعت می‌توان از آن به طور مستقل از گوشی موبایل استفاده کرد.

مشخصات Gear S2 - معرفی ساعت سامسونگ gear s2مشخصات Gear S2

از جمله کارکردهایی که سیستم‌عامل تایزن برای این ساعت به همراه می‌آورد می‌توان به خواندن نوتیفیکیشن‌ها، SMSها، ایمیل‌ها، رویدادهای تقویم، خبرها و اطلاعات ورزشی به دست آمده از سنسورها اشاره کرد و در نسخه 3G نیز برقراری و دریافت تماس به این کاربری‌ها افزوده می‌شوند. مجموعه تایزن نسبت به Android Wear از اپلیکیشن‌ها و واچ‌فیس‌های کمتری برخوردار است اما سامسونگ می‌گوید که در حال کار روی این نقیصه است.

مشخصات Gear S2 - معرفی ساعت سامسونگ gear s2

کارکرد این ساعت با سیستم پرداخت موبایل Samsung Pay یکی از بهترین مشخصات Gear S2 است چرا که همانند دیگر دیوایس‌های پشتیبانی‌کننده سامسونگ از این فناوری می‌‌توان از آن برای پرداخت موبایلی با تقریبا تمامی دستگاه‌های POS موجود بهره گرفت.

مشخصات Gear S2 - معرفی ساعت سامسونگ gear s2

این ساعت در زمینه باتری نیز موفق عمل کرده و طبق گفته شرکت سازنده در یک استفاده معمول بین 2 تا 3 روز می‌توان روی این باتری حساب کرد.

مشخصات Gear S2 در زمینه فنی ، می‌توان به صفحه‌نمایش 1.2 اینچی Super AMOLED با وضوح 360×360 پیکسل، پروسسور دو هسته‌ای 1.2 گگیاهرتزی، 4 گیگابیات حافظه داخلی و 512 مگابایت رم اشاره کرد. اتصالات بی‌سیم ساعت شامل بلوتوث نسخه 4.1، وای‌فای نسخه n و NFC می‌شود این ساعت در برابر نفوذ آب و گرد و خاک با استاندارد IP68‌محافظت می‌شود. ظرفیت باتری نسخه‌های معمولی این ساعت 250 میلی آمپر ساعت و نسخه 3G برابر 300mAh است.

مشخصات Gear S2 - معرفی ساعت سامسونگ gear s2

نسخه کلاسیک این ساعت با ظاهری کلاسیک ارائه می‌شود و نسخه دیگر نیز با 5 گرم وزن بیشتر ظاهری مدرن‌تر دارد نسخه 3G وزن 51 گرمی داشته و از ورزن معمولی نیز 4 گرم سنگین‌تر است.

منبع

ارسال یک پاسخ