Xcover 4 آمد؛ نسل جدید گوشی مقاوم سامسونگ

0
2331
Xcover 4 آمد؛ نسل جدید گوشی مقاوم سامسونگ

شرکت سامسونگ امروز به آرامی و بی سر و صدا نسل جدید گوشی‌های مقاوم خود به نام Xcover 4 را رونمایی کرد. این گوشی ابتدا در لیست رسمی FCC ظاهر شد و پس از چند ساعت روی سایت آلمانی سامسونگ قرار گرفت. سری Xcover سامسونگ برای دوام آورد در شرایط بسیار سخت و دشوار طراحی شده و مشتریان خاص و ویژه‌ای را هدف قرار داده است.

در زمینه مشخصات و قابلیت‌های معمول سخت‌افزاری و نرم‌افزاری، Xcover 4 حرف چندانی برای گفتن نداشته و می‌توان آن را با یک گوشی رده میانی و حتی پایین سری A و J سامسونگ مقایسه کرد؛ صفحه‌نمایش 4.99 اینچی 720p، دوربین‌های 13 و 5 مگاپیکسلی، چیپ‌ست Exynos 7570 همراه با 16 گیگابایت خافظه داخلی و 2 گیگابایت رم مشخصات نچندان فوق‌العاده این گوشی را تشکیل می‌دهند. در زمینه باتری نیز با حضور یک واحد 2800mAh انتظار چندانی از این مجموعه نمی‌توان داشت. اما آنچه Xcover 4 را به مدلی قدرتمند بدل می‌سازد در ساخت و ترکیب بدنه آن نهفته است. این گوشی با ضخامت 9.7 میلیمتری و وزن 172 گرمی نسبت به نمونه‌های هم‌رده خود بسیار ضخیم‌تر و سنگین‌تر است که این قطر و وزن بیشتر را باید به جنس بدنه آن مرتبط دانست.

Xcover 4 آمد؛ نسل جدید گوشی مقاوم سامسونگ

طراحی گوشی به میزان زیادی به Xcover 3 یعنی مدلی که دو سال پیش از این خانواده به بازار عرضه شد شباهت داشته که از آن جمله می‌توان به مستحکم شدن فریم پیرامونی و پوشش لاستیکی آن اشاره کرد. بخش پشتی نیز از ترکیب مشابه‌ای بهره می‌برد و دکمه‌های فیزیکی سه‌گانه زیر صفحه‌نمایش نیز تغییری نسبت به گذشته نداشته‌اند. در بخش استانداردهای مقاومت این مدل به جز IP68 که امکان غوطه‌ور شدن دستگاه در آب با عمق 1.5 متر برای 30 دقیقه را بدون ایجاد مشکل برای آن تضمین می‌کند استاندارد نظامی ارتش آمریکا یعنی MIL-STD 810G نیز برای این مدل پاس شده است که امکان جان به در بردن آن از سناریوهای بسیار جدی‌تری همچون سرما و گرمای بیش از حد، نفوذ گل و لای و گرد و خاک و حتی اشعه خورشید را برای این مدل فراهم می‌کند.

Xcover‌ جدید قرار است از ماه آوریل با سیستم‌عامل اندروید 7 و با قیمت تقریبی 259 یورو وارد بازارهای اروپایی شود.

منبع

ارسال یک پاسخ