MWC 2017 : معرفی سونی اکسپریا XA1 و XA1 Ultra

0
4352
MWC 2017 : معرفی سونی اکسپریا XA1 و XA1 Ultra

شرکت سونی در کنفرانس خبری این شرکت در MWC 2017 به جز معرفی XZ Premium و XZs دو گوشی دیگر رده میانی خود را نیز معرفی کرد. سونی اکسپریا XA1 و XA1 Ultra به ترتیب آپدیتی بر XPERIA XA و XPERIA XA Ultra محسوب شده و هر دو مشخصات مدل‌های پیشین را ارتقا بخشیده‌اند.

سونی اکسپریا XA1 همانند XA سال گذشته هنوز یک گوشی 5 اینچی HD است و از این لحاظ تغییری نسبت به گذشته نداشته است. طراحی این گوشی با عرض اندک و حاشیه‌های ناچیز جانبی برای صفحه‌نمایش در این مدل نیز تکرار شده و هنوز با یکی از جذاب‌ترین طرح‌‌های سونی در این رده روبرو هستیم. دوربین اصلی گوشی اینک 23 مگاپیکسلی است وسایز سنسور آن به 1/2.3‌ اینچ رسیده است این دوربین که ظاهرا تفاوت خاصی با دوربین XZ ندارد امکان فیلم‌برداری فول اچ‌دی را ارائه می‌کند. دوربین سلفی گوشی هنوز 8 مگاپیکسلی است.

MWC 2017 : معرفی سونی اکسپریا XA1 و XA1 Ultra

سونی اکسپریا XA1 در بخش پردازشی از پروسسور MediaTek Helio P20 بهره می‌برد و رم آن اینک 3 گیگابایتی شده است حافظه داخلی دستگاه هنوز 16 گیگابایت است. این گوشی در رنگ‌های سفید، مشکی، طلایی و صورتی از ابتدای اردیبهشت با قیمت 300 دلار عرضه می‌شود.

XA1 Ultra مثل XA Ultra پیش از آن هنوز در زمینه دوربین سلفی دیوایس قدرتمندی به حساب می‌آید. این گوشی که هنوز 6 اینچی فول اچ‌دی است از یک دوربین 16 مگاپیکسلی سلفی با OIS و اتوفوکوس بهره می‌برد. دوربین اصلی نیز تغییر یافته و اینک مثل XA1 از دوربینی 23 مگایپکسلی با سنسور 1/2.3 اینچی و فیلم‌برداری فول اچ‌دی بهره می‌برد. مشخصات پردازشی گوشی به جز رم آن که اینک 4 گیگی است تغییری نسبت به XA1 نداشته است اما حافظه آن در دو نسخه 32 و 64 گیگی ارائه می‌شود. این گوشی که سنسور اثر انگشت نیز دارد در تابستان آینده با رنگ‌های سفید، مشکی، طلایی و صورتی ارائه شده و قیمت آن هنوز از سوی شرکت سازنده اعلام نشده است.

MWC 2017 : معرفی سونی اکسپریا XA1 و XA1 Ultra

منبع 1

منبع 2

ارسال یک پاسخ