تازه‌های IFA 2015 : لنوو وایب اس 1 (Vibe S1)

0
1966
معرفی لنوو vibe s1 در ifa 2015

شرکت لنوو نیز در این دوره نمایشگاه فناوری IFA 2015 حضور پر رنگ و فعالی داشت. یکی از محصولات جدید این شرکت در کلاس گوشی‌های اندرویدی، مدل Vibe S1 بود که با وجود شباهت فراوان به آیفون‌های اپل، قابلیت جالب و منحصر به فردی را ارائه می‌کند. این گوشی دارای دو دوربین مختلف سلفی است که امکان ایجاد عمق در تصاویر سلفی و برخی قابلیت‌های دیگر را فراهم می‌کنند.

نمی‌توان Vibe S1 را در دست گرفت و از شباهت بی‌نظیر آن به آیفون‌های اپل به خصوص سری 4 و 5 سخن نگفت. بخش پشتی و رویی دستگاه از جنس شیشه بوده و دورتادور آن را یک شاسی فلزی در بر گرفته است. صفحه‌نمایش گوشی یک نمونه 5 اینچی فول اچ‌دی از نوع IPS است و  دوربین اصلی آن نیز 13 مگاپیکسل وضوح دارد. این دوربین از اتوفوکوس سریع و با دقت بسیار بالاتر Phase detection سود می‌برد و دو فلش با رنگ‌های متفاوت در زیر آن دیده می‌شوند.

وایب اس 1 - معرفی لنوو vibe s1 در ifa 2015

اما ویژگی اصلی لنوو Vibe S1 به حضور دو دوربین سلفی در آن تعلق دارد. این دو دوربین البته از وضوح یکسانی برخوردار نبوده و وظیفه آنها نیز با هم متفاوت است. دوربین 8 مگاپیکسلی اصلی در این قسمت عکس سلفی را برداشت می‌کند در حالی که دوربین 2 مگاپیکسلی دیگر برای تعیین عمق میدان به کار گرفته می‌شود. لنوو برای تکمیل قابلیت‌های این مجموعه، راه‌حل‌های نرم‌افزاری جذابی نیز برای این دو در نظر گرفته شده که توسط آن‌ها می‌توان امکانات جالبی همچون محو کردن پس زمینه، بریدن سوزه‌های دلخواه از عکس و قرار دادن آنها در جای دلخواه و یا تغییر فوکوس (تا 3 نقظه) را انجام داد.

معرفی لنوو vibe s1 در ifa 2015

برای بهبود هرچه بیشتر تصاویر سلفی یک رینگ فلش خاص که در پورت هدست جایگذاری می‌شود نیز همراه این گوشی ارائه می‌شود.

معرفی لنوو vibe s1 در ifa 2015

پردازش در این گوشی با 8 هسته پردازشی A53 با فرکانس 1.7 گیگاهرتز در چیپ ست MediaTek MT6752 انجام می‌شود و 32 گیگابایت حافظه داخلی و 3 گیگابایت RAM دارد. کارت حافظه در این مدل نیز در جایگاه مشترکی با سیم‌کارت دوم قرار داشته و هر دوی این قابلیت‌ها (دو سیم‌کارت یا کارت حافظه) را با هم نمی‌توان در اختیار داشت.

این گوشی قرار است با حوالی قیمت 300 دلار به بازار عرضه شود.

منبع

ارسال یک پاسخ