معرفی پاناسونیک لومیکس GH5 II پیش‌زمینه‌ای برای GH6

0
1196
معرفی پاناسونیک لومیکس GH5 II پیش‌زمینه‌ای برای GH6

شرکت پاناسونیک دوربین پر افتخار و هیجان‌انگیز GH5 خود را آپدیت کرده و نسخه تازه‌ای از آن را با نام لومیکس GH5 II به نمایش گذاشته است. تغییرات در لومیکس GH5 II عمدتا به دلیل تغییر در پروسسور Venus Engine دستگاه رخ داده که حالا امکان برداشت ویدئوی داخلی 4K/60p را به‌صورت 10 بیتی 4:2:0 فراهم می‌کند. برای مقایسه کافی‌ست بدانیم در GH5 عادی این رقم تنها 8 بیت بود. نسل جدید GH5 همچنین به لطف پردازنده جدید قادر به برداشت همزمان ویدئوی 4K/60p به‌صورت 10 بیتی 4:2:0 با یک ریکوردر خارجی نیز خواهد بود.

معرفی پاناسونیک لومیکس GH5 II پیش‌زمینه‌ای برای GH6

این دوربین 20.3 مگاپیکسلی مایکرو فور ترد تقریبا هیچ تفاوتی با GH5 عادی ندارد اما این بار از یک پوشش ضد بازتابش در آن استفاده شده که روی کاغذ هاله نور کمتری را پیرامون سوژه‌های پر نور ایجاد می‌کند.

استفاده از پردازنده سریع‌تر به برخی بهبودها در زمینه فوکوس خودکار نیز منجر شده است. در لومیکس GH5 II با این‌که همچنلن از سیستم فوکوس DFD مبتنی بر تشخیص کنتراست استفاده می‌شود اما حالا در زمینه قفل کردن روی سوژه و تشخیص چهره و چشم‌ها بسیار سریع‌تر عمل می‌کند. این دوربین در زمینه لرزه‌گیر درون بدنه نیز با برخی نکات تازه همراه شده و سرعت شاتر نیز امکان چند پله کندتر شدن را دارد.

معرفی پاناسونیک لومیکس GH5 II پیش‌زمینه‌ای برای GH6

صفحه‌نمایش این دوربین نسبت به GH5 کوچک‌تر شده و از 3.5 به 3 اینچ رسیده اما با این وجود رزولوشن آن ارتقاء پیدا کرده و به 1,840K نقطه رسیده است. این پنل همچنین در محیط‌های خارجی نور بیشتری را نیز ارائه می‌کند. در زمینه ارتباطات با تغییر بزرگی روبرو نمی‌شویم اما مهم‌ترین نکته تغییر یافته در این میان حذف درگاه microUSB و اضافه شدن USB-C با پشتیبانی از Power Delivery است.

معرفی پاناسونیک لومیکس GH5 II پیش‌زمینه‌ای برای GH6

لومیکس GH5 II در نهایت امکان استریم کردن محتوا به‌صورت لایو روی یوتوب یا فیس‌بوک را داشته و در این میان به‌جز خود دوربین، یک اتصال اینترنت و اپلیکیشن پاناسونیک به ابزار دیگری نیاز نیست. استریم لایو GH5 II‌ البته به یوتوب و فیس‌بوک محدود نبوده و امکان استریم روی هر سرویس دیگری با پشتیبانی از پروتکل RTMP/RTMPS نیز فراهم است. حداکثر وضوح استریم 1080p/60fps بوده و بیت‌ریت آن نیز حداکثر 16Mbps خواهد بود.

با کنار گذاشتن موارد اشاره شده در بالا، لومیکس GH5 II‌ عملا همان GH5 قبلی‌ست که حالا در برخی قسمت‌های آن رنگ قرمز دیده می‌شود. قیمت این مدل برای بدنه 1,699‌ دلار است که 400 دلار کمتر از قیمت ورود به بازار GH5‌ اولیه است.

منبع

ارسال یک پاسخ