ورود HTC‌ به دنیای فول‌اسکرین‌ها: با U11 پلاس آشنا شوید

0
2350
ورود HTC‌ به دنیای فول‌اسکرین‌ها: با U11 پلاس آشنا شوید

بالاخره اچ‌تی‌سی نیز به دنیای اسمارت‌فون‌های بدون حاشیه یا bezel-less با صفحه‌نمایش‌های فول‌اسکرین وارد شد. HTC U11 پلاس که امروز به صورت رسمی معرفی شد از چندی پیش حضوری دائمی در خبرها و شایعات پیرامون این کمپانی داشته و بسیاری از خبرهای منتشر شده در مورد آن امروز جامه عمل به خود پوشید. HTC U11 پلاس دارای یک صفحه‌نمایش 6 اینچی 18:9 با وضوح 2880×1440 پیکسل بوده که فناوری ساخت آن از نوع IPS است. اچ‌تی‌سی این فناوری ساخت را Super LCD 6 می‌نامد و روی این صفحه‌نمایش نیز لایه‌ای از Gorilla Glass 5‌ قرار دارد. با توجه به طراحی دستگاه، جایی برای سنسور اثر انگشت در بخش رویی باقی نمانده و این سنسور به پشت دستگاه و زیر دوربین منتقل شده است.

ورود HTC‌ به دنیای فول‌اسکرین‌ها: با U11 پلاس آشنا شوید

صحبت از دوربین شد، در این گوشی هنوز از دوربین دوگانه خبری نیست و به جای آن یک دوربین 12 مگاپیکسلی که شرکت سازنده آن را Ultra Pixel 3 OIS می‌نامد در بخش پشتی دستگاه حضور دارد. این دوربین دارای لنزی با گشودگی دیافراگم f/1.7 بوده و پیکسل‌های بزرگ آن سایز 1.4 میکرونی دارند. از اتوفوکوس سریع این دوربین با نام UltraSpeed یاد شده و دو فلش LED نیز همراه آن دیده می‌شوند. یکی از نکات جالب در مورد این دوربین علاوه بر فیلم‌برداری 4K با صدای Hi-Res آن، امکان برداشت ویدئو با وضوح 1080p با 120 فریم در ثانیه است که احتمالا اسلوموشن‌های جالبی را برجای می‌گذارد. دوربین جلوی دستگاه 8 مگاپیکسلی فاقد فوکوس خودکار اما با میدان دید 85 درجه‌ای و دیافراگم لنز f/2.0 است.

ورود HTC‌ به دنیای فول‌اسکرین‌ها: با U11 پلاس آشنا شوید

HTC U11 پلاس که از لحاظ طراحی با HTC U11‌ اولیه شباهت‌هایی دارد با استاندارد IP68‌ می‌‌تواند در آب با عمق 1.5 متر برای 30 دقیقه دوام بیاورد. به جز دو رنگ مشکی و نقره‌ای، یک رنگ نیمه شفاف نیز برای بخش پشتی گوشی در نظر گرفته شده که جذابیت تازه‌ای به آن می‌دهد. پردازش در این گوشی با اسنپدراگون 835 همراه با 4 یا 6 گیگ رم انجام می‌شود که به ترتیب 64 و 128 گیگابایت حافظه داخلی قابل ارتقا دارند. باتری دستگاه 3,930mAh ظرفیت داشته و از Quick Charge 3.0 پشتیبانی می‌کند قابلیت Edge Sense برای فشردن کناره‌ها که در U11 حضور داشت در اینجا نیز تکرار شده و سیستم‌عامل نیز اندروید 8 Oreo خواهد بود. این گوشی 188 گرمی، 8.5 میلی‌متر ضخامت دارد و با وجود این ضخامت بالا طراحان آن همچنان ترجیح داده‌اند تا جک 3.5 میلی‌متری هدست را از آن حذف کنند.

ورود HTC‌ به دنیای فول‌اسکرین‌ها: با U11 پلاس آشنا شوید

HTC U11 پلاس قرار است در برخی بازار منتخب دنیا با قیمت 799 یورو عرضه شود که ظاهرا بازار آمریکا در این لیست (احتمالا به دلیل ضربه نزدن به بازار گوشی PIxel 2 XL) جایی ندارد.

منبع

ارسال یک پاسخ