دیگر منتظر گوشی ارزان از هواوی نباشید!

0
2539
دیگر منتظر گوشی ارزان از هواوی نباشید!

ساخت یک گوشی ارزان با مشخصات بالا مهم‌ترین استراتژی سازندگان گوشی‌های هوشمند چینی در طی چند سال گذشته بوده و با همین سیاست جایگاه‌های سوم تا پنجم برندهای اصلی اسمارت‌فون در زمینه تعداد گوشی‌های ارائه شده به بازار را به خود اختصاص داده‌اند. مشخصات برخی از این گوشی‌‌های در مقابل قیمت در نظر گرفته شده برای آنها به اندازه‌ای بالاست که به زحمت می‌توان تصور کرد که شرکت سازنده از این گوشی سودی نیز به جیب بزند. حالا مطرح‌ترین سازنده گوشی‌های موبایل چینی و قدرتمندترین برند در این میان یعنی هواوی اعلام کرده که دیگر قصد ساختن گوشی ارزان (مدل‌هایی با مشخصات مناسب و قیمت بسیار پایین) را ندارد.

این خبر به نقل از Richard Yu ریاست هواوی در بخش کالای مصرفی (Consumer division) در مصاحبه با بلومبرگ منتشر شده که در آن Yu تصریح کرده است که این شرکت دیگر ساخت دیوایس‌های خیلی ارزان قیمت را به این دلیل ساده که سود چندانی در آن وجود ندارد کنار خواهد گذاشت. Yu اینگونه می‌گوید :‌ «ما در حال کنار گذاشتن [ساخت] دیوایس‌های خیلی سطح‌پایین به این دلیل که حاشیه [سود] در این [رده] بسیار پایین است و به اندازه کافی سود برای ما به همراه ندارد هستیم». وی همچنین در ادامه تصریح می‌کند که شرکت هواوی در پی گسترش کسب و کار خود به بازارهای جدید به خصوص اروپا، چین و ژاپن است که به دلیل سلامت بودن اقتصاد مردم از توان خرید کالا برخوردارند.

دیگر منتظر گوشی ارزان از هواوی نباشید!

این گفته Yu با اینکه برای کاربران هواوی می‌تواند تازه‌گی داشته باشد اما با نیم‌نگاهی به محصولات یکی دو سال گذشته این شرکت ردپای این استراتژی جدید به خصوص پس از ساخت نکسوس 6P برای گوگل و اوج گرفتن یکباره سری P پس از P9 و P9 Plus و سری Mate با Mate 8 و Mate 9 قابل مشاهده است. کم‌رنگ‌تر شدن گوشی‌های ارزان‌قیمتی مثل سری Y نیز در همین راستا قرار می‌گیرند.

منبع

ارسال یک پاسخ