موبایل هواوی ، عامل کندی سود برای چینی خوشنام

0
2258
موبایل هواوی ، عامل کندی سود برای چینی خوشنام

شرکت هواوی به عنوان سومین سازنده اسمارت‌فون در جهان پس از سامسونگ و اپل محسوب شده و فاصله نسبتا مناسبی نیز از شرکت‌های چهارم و پنجم این لیست دارد بدین‌‌ترتیب طبیعتا باید از شرایط مساعد بخش موبایل هواوی در میان دیگر بخش‌های مختلف این شرکت از جمله قسمت‌های مخابراتی آن سخن گفت. اما ظاهرا شرایط به این خوبی برای این شرکت چینی پیش نمی‌رود.

هواوی با وجود شرایط مناسب و حضور پر رنگ در قسمت‌های مختلف جهان هنوز در آمریکا که بازاری مهم و کلیدی برای همه شرکت‌های موبایل به حساب می‌آید چندان فوق‌العاده ظاهر نشده است. علت عملکرد نچندان فوق‌العاده بخش موبایل هواوی در آمریکا را باید در همکاری نداشتن آن با اپراتورهای مختلف که بخش بسیار مهمی از فروش در بین کاربران آمریکایی را شکل می‌دهند جست‌وجو کرد. به گفته هواوی تنها 8 درصد از درآمد بخش موبایل این شرکت از آمریکا به دست می‌آید در حالی‌که چین و اروپا 45 درصد این درآمد را تشکیل داده و خاورمیانه و آفریقا نیز یک سوم درآمد را به خود اختصاص می‌دهند. به گفته هواوی سود این شرکت در کل سال 2016 با افزایش 0.4 درصدی به 37.1 میلیارد یوان (نزدیک به 5.39 میلیارد دلار) رسیده و درآمد نیز با رشد 32 درصدی به 521.6 میلیارد یوان می‌رسد. در این میان بخش موبایل هواوی درآمد 179.8 میلیارد دلاری را رقم زده که 44 درصد نسبت به سال گذشته رشده داشته و بیشاز یک سوم از کل درآمد هواوی را به خود اختصاص می‌دهد.

موبایل هواوی ، عامل کندی سود برای چینی خوشنام

بخش موبایل هواوی در کل سال 2016 موفق به ارائه بیش از 139 میلیون اسمارت‌فون به بازار شده است که در صورت موفقیت حضور این شرکت در بازار آمریکا می‌توانست این تعداد را حتی بیشتر نیز افزایش دهد. حاشیه سود بخش موبایل با وجود سرمایه‌گذاری هواوی در این بخش از 9.3 درصد در سال 2015 به 7.1 درصد در سال 2016 رسیده که روند نزولی نگران‌کننده‌ای را نشان می‌دهد. درآمدزاترین بخش شرکت هواوی همچنان بخش شبکه‌ای این شرکت است که در رقابت سنگینی با اریکسون و نوکیا در این زمینه دارد. درآمد این بخش در سال 2016 بیش از 24 درصد رشد داشته است.

منبع

ارسال یک پاسخ