نسخه اصلی فتوشاپ برای iPad معرفی می‌شود

0
1846
نسخه اصلی فتوشاپ برای iPad معرفی می‌شود

نرم‌افزار فتوشاپ در طی سالیان گذشته همواره به عنوان مرجع ویرایش‌های تصویری مطرح بوده و با آنکه در این سال‌ها چندین جایگزین رایگان همچون GIMP برای آن معرفی شده است اما هیچ‌کدام از این نرم‌افزارها قادر به خدشه وارد کردن به جایگاه فتوشاپ نشده‌اند. شرکت ادوبی سازنده این ابر نرم‌افزار همواره در پی افزایش تعداد کاربران این پلتفرم از طریق ارائه آن برای سیستم‌عامل‌های دیگر و ارائه راه‌کارهائی از جمله اجرای فتوشاپ در مرورگر بوده است. این شرکت در آخرین تلاش در پی ارائه فتوشاپ برای iPad است که این مهم احتمالا به زودی معرفی شده و در دسترس کاربران این تبلت‌ها قرار می‌گیرد. ارائه فتوشاپ برای iPad البته چندان آسان نیز نخواهد بود و بهینه‌سازی‌های متعددی در این میان مورد نیاز است.

نسخه اصلی فتوشاپ برای iPad معرفی می‌شود

Scott Belsky مدیر بخش محصولات Creative Cloud شرکت ادوبی در این مورد اینگونه می‌گوید :

[کارهای] زیادی برای انتقال یک محصول به پیچیده‌گی و قدرتمند فتوشاپ و کارکرد آن روی دستگاه مدرنی مثل iPad باید نیاز است.

ادوبی در حال حاضر نسخه اکسپرس فتوشاپ را در پلتفرم‌های همراه از جمله iOS و اندروید در اختیار دارد اما ارائه فتوشاپ برای iPad‌ امکان استفاده از همه ویژگی‌های این نرم‌افزار را در محیط iPad فراهم خواهد آورد. به گفته Belsky، کاربران شاغل در بخش مدیا و سرگرمی به طور فزاینده ای در حال کار با تبلت‌ها به جای کامپیوترهای دسک‌تاپ بوده و از این شرکت برای افزودن قابلیت ویرایش همراه یا edit on the fly کمک خواسته‌اند. شرکت ادوبی احتمالا از نسخه جدید فتوشاپ برای iPad در نشست سالیانه MAX که در ماه اکتبر (حوالی مهرماه) انجام می‌شود پرده‌برداری خواهد کرد و جدا از تأخیرهائی که ممکن است برخی ظرائف اجرای کار به زمان تحویل پروزه اعمال کند احتمالا باید حوالی سال آینده یعنی 2019 منتظر رونمائی از این پروژه به صورت رسمی باشیم.

ادوبی هنوز مشخص نکرده که فتوشاپ جدید روی کدام‌یک از نسخه‌های آی‌پد اجرا می‌شود اما با درصد اطمینان بالائی می‌توان از حضور همه ورژن‌های iPad Pro در این پروژه اطمینان داشت.

منبع

ارسال یک پاسخ