حافظه 128GB یا رم 6 گیگابایتی ؟ هواوی: گزینه 1 صحیح است!

0
4305
128 گیگ حافظه یا رم 6 گیگابایتی ؟ هواوی : گزینه 1 صحیح است!

رم 6 گیگابایتی با حافظه داخلی 64 گیگابایتی بهتر است یا رم 4 گیگابایتی با حافظه داخلی 128 گیگابایتی؟ پاسخ این پرسش ممکن است در بین کاربران مختلف دنیای اسمارت‌فون‌ها به سمت گزینه اول گرایش پیدا کند اما کاربران حرفه‌ای‌تر نیازمند به فضای ذخیره‌سازی بالا و استفاده از تعداد فراوانی از اپلیکیشن‌های موبایلی مطمئنا حافظه 128 گیگابایتی با رم 4 گیگی را بر رم 6 گیگابایتی با حافظه 64 گیگابایتی ترجیح می‌دهند هواوی نیز ظاهرا همین نظر را دارد.

این شرکت امروز در اظهارنظری که از سوی مدیر اجرایی بخش گوشی‌های پرچمدار سری P این شرکت، Lao Shi انجام پدیرفت ضمن اعلام این مسئله افزود که اسمارت‌فون‌های این شرکت از جمله هواوی P10 با 4 گیگابایت رم به خوبی عمل می‌کنند و ترکیب رم 4 با حافظه 128 بسیار گزینه دلپذبرتری از حافظه 64 و رم 6 گیگابایتی است. او در ادامه رقابت فعلی بین سازندگان موبایل در ارتقا هر روزه حجم حافظه رم و رسیدن به اعداد غیر قابل توجیهی چون 6 یا 8 گیگابایت در این زمینه را با دوران جنگ سرد (یعنی زمان رقابت نمایشی و تسلیحاتی ایالات متحده با شوروی سابق برای نشان دادن توان نظامی هریک) مقایسه کرده است. از دیدگاه این مدیر هواوی ارتقاء رم به 6 یا 8 گیگابایت تنها حسی از برتری و راحتی را در ذهن کاربران ایجاد کرده و عملا تنها کارکرد افزایش حافظه جانبی از 4 گیگابایت به بالا تحمیل هزینه‌های بالاتر به کاربران است. وی در نهایت این انتخاب را به عهده خریداران گذاشته است تا کدام ورژن ترکیب رم و حافظه داخلی را انتخاب کنند.

این موضع‌گیری هواوی به معنای نبود حافظه رم 6 گیگابایتی در این مجموعه نیست و پیش از این مدل‌های مختلفی همچون Mate 9 Pro و Mate 9 Porsche Design و حتی همین نسخه پلاس P10‌ این میزان حافظه جانبی مجهز شده بود. هواوی در گذشته نیز تا مدت‌های مدید بر سر استفاده نکرده از وضوح QHD در گوشی‌های موبایل پافشاری می‌کرد اما بالاخره در برابر فشار ترند بازار تسلیم شد و نمونه‌هایی را با این رزولوشن روانه بازار کرد.

منبع

ارسال یک پاسخ