نینتندو سوییچ لایت آمد: کنسول پرتابل 200 دلاری

0
3297
نینتندو سوییچ لایت آمد: کنسول پرتابل 200 دلاری

کنسول بازی نینتندو Switch بازگشت دوباره‌ای برای این شرکت ژاپنی در بین بزرگان دنیای کنسول‌های بازی در طی چند سال گذشته بوده و فروش بسیار بالایی را در این فاصله زمانی به خود اختصاص داده است. این شرکت روز گذشته از نسل جدیدی از این کنسول با نام نینتندو سوییچ لایت رونمایی کرد که کاملا پرتابل بوده و از لحاظ تشابه می‌توان آن را با PSPهای سال‌های دور سونی مقایسه کرد. نینتندو سوییچ لایت تقریبا تمامی امکانات مدل اصلی را در یک اندازه کوچک‌تر و با قیمت کمتر ارائه می‌کند که برای علاقه‌مندان به بازی در حین حرکت جالب‌توجه خواهد بود. به گفته نینتندو فاصله‌ای مابین این دو کنسول از لحاظ عملکرد و قدرت وجود ندارد چرا که هر دو از سخت‌افزارهای مشترکی بهره می‌برد.

نینتندو سوییچ لایت آمد: کنسول پرتابل 200 دلاری

نینتندو سوییچ لایت دارای یک صفحه‌نمایش 5.5 اینچی لمسی با همان وضوح HD گذشته است و در سه رنگ زرد، خاکستری و آبی فیروزه‌ای عرضه می‌شود. علاوه بر این رنگ‌ها، این کنسول در یک رنگ محدود و سفارشی یعنی خاکستری روشن موسوم به Pokemon Sword نیز ارائه خواهد شد. سوییچ لایت همانطور که از نام آن مشخص است، سبک‌تر از مدل عادی بوده و حالا به جای 400 گرم، تنها 277 گرم وزن دارد که با این وزن به حوزه گوشی‌های موبایل نزدیک شده است.

این کنسول در بخش کنترلرهای حرکتی دسته‌های جذاب جوی‌کان که امکان Pair شدن آنها با گوشی‌های اندرویدی، یکی از جذابیت‌های کنسول سوییچ به حساب می‌آمد ضرفنظر کرده و یه جای در دو طرف چندین کنترلر را در دسترس قرار داده است. نکته جدید در این میان اضافه شدن یک D-pad است که جایگزین دکمه‌های جهتی در سوییچ اصلی شده است.

نینتندو سوییچ لایت آمد: کنسول پرتابل 200 دلاری

باتری کنسول با بهبود روبرو شده و به لطف چیپ‌ست کم‌مصرف‌تر حالا به گفته شرکت سازنده، نزدیک به یک ساعت دوام بیشتری در بازی محبوب The Legend of Zelda: Breath of the Wild ارائه می‌کند.

این کنسول با همه بازی‌های حالت دستی (handhel) سوییچ سازگار است اما به عنوان یک نکته منفی نسبتا بزرگ، نمی‌توان آن را به تلویزیون متصل نمود و از HD Rumble‌لرزشی و ویژگی دوربین IR Motion نیز در آن خبری نیست.

نینتندو سوییچ لایت قرار است از 20 سپتامبر (29 شهریور 1398) با قیمت 199.99 دلار به بازار ارائه شود.

منبع

ارسال یک پاسخ