آغاز همکاری مدیاتک و اینتل در ساخت مودم 5G لپ‌تاپ‌ها

0
1602
آغاز همکاری مدیاتک و اینتل در ساخت مودم 5G لپ‌تاپ‌ها

اوائل خرداد ماه امسال بود که شرکت مدیاتک از مودم جدیدی به نام Helio M70 رونمایی کرد که از آن به عنوان اولین مودم 5G درون چیپ‌ستی دنیای موبایل یاد می‌شد. این مودم که ظاهرا تنها در شبکه‌های نسل پنجمی مبتنی بر فناوری Sub-6GHz فعالیت می‌کرد حالا احتمالا با خبر آغاز همکاری مدیاتک و اینتل به زودی در لپ‌تاپ‌های ویندوزی دارای پروسسورهای اینتل خودنمایی خواهد کرد. شرکت مدیاتک امروز ضمن اعلام این خبر از انتقال تجربیات خود در این زمینه به شرکت اینتل در آینده نزدیک خبر داد.

آغاز همکاری مدیاتک و اینتل در ساخت مودم 5G لپ‌تاپ‌ها

همکاری مدیاتک و اینتل در زمینه مودم 5G برای لپ‌تاپ‌ها در حالی اتفاق می افتد که در اواخر فروردین ماه امسال پس از توافق اپل و کوالکام در زمینه 5G، شرکت اینتل رسما پروژه 5G خود را به کناری گذاشت و در اواسط تابستان نیز این کسب و کار را به قیمت 1 میلیارد دلار به خود اپل فروخت.

ظاهرا نخستین محصولات فیزیکی ارائه شده پس از اعلام همکاری مدیاتک و اینتل لپ‌تاپ‌هایی از دو شرکت Dell و HP هستند اما هنوز نوع و مدل آن‌ها به صورت مشخص اعلام نشده است. این محصولات ظاهرا در ابتدای سال 2021 به بازار عرضه می‌شوند و بدین‌ترتیب بیش از یک سال دیگر تا حضور آن‌ها به صورت عمده در بازار فاصله داریم.

شرکت مدیاتک در همین رابطه قرار است روز آینده از اولین چیپ‌ست موبایلی این شرکت مجهز به مودم 5G رونمایی کند که با توجه به سابقه حضور این پروسسور در گوشی‌های خوش‌قیمت رده میانی می‌تواند نویدبخش ارائه اسمارت‌فون‌های 5G ارزان‌قیمت‌تری در آینده نزدیک باشد.

منبع

ارسال یک پاسخ