هواوی نوا 3 و نوا 3i‌ به بازار ایران آمدند: 359 و 499 دلار!

0
3263
نوا 3 و نوا 3i‌ به بازار ایران آمدند: 359 و 499 دلار!

هواوی Nova 3 و Nova 3i نزدیک به یک ماه پیش به فاصله یکی دو روز از یکدیگر معرفی شدند؛ این دو گوشی که سری جدید اسمارت‌فون‌های نوای هواوی محسوب شده و از لحاظ طراحی و گزینه‌های پردازشی و دوربین نسبت به قبل متحول شده‌اند حالا در مراسمی رسمی به بازارهای داخلی ایران نیز راه پیدا خواهند کرد. روز گذشته هواوی در مراسمی در تهران دو گوشی نوا 3 و نوا 3i را برای بازارهای داخلی ایران معرفی کرد که در هر دو مورد حافظه 128 گیگابایتی این دو گوشی انتخاب شده و در مورد رم نیز نوا 3 با رم 6 گیگابایتی و نوا 3i با رم 4 گیگابایتی عرضه می‌شوند. در گوشی‌های جدید، هوش مصنوعی در دوربین سلفی در کنار برخی امکانات جدید در اختیار کاربران قرار می‌گیرد

معرفی هواوی nova 3 پرچمدار سری نوا

هوش مصنوعی یکی از مزیت‌های رقابتی گوشی‌های هوشمند هواوی است که رقبا را وادار به پیروی از خود نمود. هواوی همواره سعی داشته فارغ از مرزبندی‌های رایج بین گوشی‌های میان رده و پرچم دار در بازار، بیشتری امکانات را حتی در گوشی‌های میان رده خود به کاربرانش عرضه کند به شکلی این امکانات حتی در پرچم داران سایر برندها مشاهده نمی شود.
nova یکی از پر فروش ترین سری گوشی‌های میان رده این شرکت در سراسر دنیا است که طی سه سال گذشته رشد زیادی را تجربه کرده است. جالب است بدانید میزان فروش گوشی‌های سری nova هواوی در سه ماهه اول سال 2018 نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل 100 درصد رشد داشته است. هواوی به زودی آخرین محصول سری nova یعنی گوشی‌های نوا 3 و نوا 3i‌ را به بازار ما عرضه می‌کند.
مزیت اصلی رقابتی این گوشی‌های جدید دوربین سلفی دو گانه 24 مگاپیکسلی با هوش مصنوعی در آنها است. این مدل‌ها اولین گوشی هایی در بازار ما هستند که دوربین سلفی آنها 24 مگاپیکسل است. هواوی سال گذشته هم با عرضه مدل nova 2 plus با سلفی 20 مگاپیکسلی این رکورد را مال خود کرد و امسال آن را ارتقا داد. البته در گوشی‌های امسال nova بحث هوش مصنوعی نیز برای اولین بار در دوربین سلفی مد نظر قرار گرفته است که این نیز خود عامل متمایز کننده دیگری برای این گوشی‌ها محسوب می‌شود. هوش مصنوعی دوربین سلفی در این سری می‌تواند تا 8 صحنه شناسایی کند و به صورت خودکار تنظیمات لازم مناسب این صحنه‌ها را برای بهبود کیفیت عکاس‌های سلفی اعمال نماید، بدون اینکه لازم باشد شما کار خاصی انجام دهید.

معرفی هواوی nova 3 پرچمدار سری نوا

دوربین‌های دوگانه اصلی این گوشی‌ها در پشت آنها نیز از چیدمانی مشابه چیدمان دوربین‌ها در گوشی پرچم دار Huawei P20 برخوردار هستند و با بهره گیری از هوش مصنوعی قادر به شناسایی 22 صحنه و سوژه مختلف بوده که نسبت به هوش مصنوعی در گوشی‌های قبلی هواوی در این بخش ارتقای قابل توجهی یافته است.

لازم به ذکر است که دوربین‌های دو گانه اصلی در Huawei نوا 3 ، شانزده مگاپیکسلی و 24 مگاپیکسلی و در Huawei نوا 3i دو مگاپیکسلی و 16 مگاپیکسلی هستند. قابلیت‌های هوش مصنوعی در این گوشی که علاوه بر دوربین در سایر بخش‌های گوشی مانند مدیریت انرژی، بهبود کیفیت صدا و . . . به کار گرفته شده مدیون پردازنده این گوشی است که همانند پردازنده Huawei Mate 10 و Huawei P20 امکان پردازش عصبی را دارد. درست است که nova 3 یک گوشی میان رده است ولی هواوی در آن از پردازنده گوشی‌های پرچم دار خود بهره گرفته است.
علاوه بر موارد فوق دوربین این گوشی‌ها امکان شبیه سازی چهره با ایموجی‌ها، جایگزینی پس زمینه عکس‌ها با موضوعات از پیش تعیین شده، استیکرهای زنده و متنوع و همچنین امکان فیلم برداری صحنه آهسته با حداکثر سرعت 480 فریم در ثانیه را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.
در بخش طراحی، گوشی‌های جدید nova با توجه سلیقه کاربران جوان به شکلی طراحی شده اند که صفحه‌نمایش FullView با اندازه 6.3 اینچ با کمترین حاشیه و با یک ناچ در قسمت بالا تقریباً تمام بخش جلوی این گوشی را پوشانده و کمترین اتلاف فضایی در این بخش نداشته باشیم. البته اگر کاربری به ناچ بالای صفحه‌نمایش علاقه نداشته باشد می‌تواند در منوی تنظیمات گوشی آنها را بپوشاند و یک حاشیه ساده مشکی در بالای گوشی مشابه طراحی گذشته گوشی‌های سابق – و فعلی برخی برندها – داشته باشد. رزولوشن این صفحه‌نمایش IPS LCD فول اچ‌دی پلاس یا 2340 در 1080 پیکسل با تراکم 409 پیکسل است.
هواوی در این گوشی هم از طیف رنگ بنفش و آبی که در گوشی Huawei P20 مشابه آنها را دیده بودیم بهره گرفته است با این تفاوت که این رنگ در nova 3 شفاف تر و زیباتر شده است علاوه بر این رنگ‌های ساده دیگری مانند مشکی و آبی و قرمز برای این گوشی در نظر گرفته شده است.

هواوی Nova 3i پرچمدار 300 دلاری رده میانی
هواوی در هر دو گوشی جدید سری نوا از نسخه 8.1 سیستم‌عامل اندروید و رابط کاربری اختصاصی هواوی یعنی EMUI 8.2 بهره گرفته و از لحاظ امکانات ارتباطی نیز در این سری از بلوتوث نسخه 4.2 و Wi-Fi با استاندارد 802.11b/g/n/ac استفاده می‌کند. خبر خوب برای کاربرانی که علاقمند هستند از هدفون شخصی استفاده کنند اینکه این مدل‌ها از جک هدفون 3.5 میلی‌متری بهره‌مند هستند. از لحاظ امنیتی هواوی در این گوشی‌ها هم از سنسور اثر انگشت پر سرعت و هم از قابلیت تشخیص چهره برای باز کردن قفل گوشی بهره می‌برد.

شرکت هواوی به دلیل نوسان قیمت دلاری تصمیم به اعلام قیمت‌های ورود به بازار این گوشی‌ها در داخل ایران با قیمت دلار کرده است که بر پایه آن نوا 3 با قیمت 499 دلار و نوا 3i با قیمت 359 دلار تا ماه آینده به بازار ایران عرضه می‌شوند.

ارسال یک پاسخ