ویدئوی بشقاب پرنده‌ ناشناس؛ 5 سال تلاش مخفیانه پنتاگون!

0
2501
ویدئوی بشقاب پرنده ناشناس 5 سال تلاش مخفیانه پنتاگون!

باور داشتن به بشقاب پرنده‌ یا آنچه UFO نامیده می‌شود ظاهرا تنها به افراد خوش‌باور در شبکه‌های اجتماعی که هر از گاهی فیلمی تأیید نشده از مکانی نامشخص را به اشتراک می‌گذارند محدود نمی‌شود چرا که طبق گزارش جدیدی که امروز نیویورک تایمز منتشر کرده است وزرات دفاع آمریکا یا پنتاگون به صورت مخفیانه برنامه‌ای به اسم شناسایی تهدیدهای پیشرفته هوافضا یا Advanced Aerospace Threat Identification را راه‌اندازی کرده که هدف آن توضیح گزارش‌هایی ست که در زمینه UFOها منتشر شده است. این برنامه در ابتدا در سال 2007 به درخواست سناتور Harry Reid پایه‌گذاری شده و در سال اول تقریبا کل بودجه آن (22 میلیون دلار در سال) به شرکت هوافضای دوست سناتور Reid یعنی Robert Bigelow تعلق گرفت. این شخص کاملا باور داشت که بشقاب پرنده‌ ها از زمین بازدید کرده‌اند و حتی با NASA در ارتباط بوده‌اند. بودجه این بخش در سال 2012 قطع شد اما این برنامه عملا تا به امروز نیز ادامه داشته است.

ویدئوی بشقاب پرنده ناشناس 5 سال تلاش مخفیانه پنتاگون!
سناتور سابق سنا Harry Reid

بسیاری از جزئیات این برنامه هنوز منتشر نشده ولی هر از گاهی ویدئوهایی از سمت این بخش منتشر می‌شود که رویاروئی نیروی هوای ارتش آمریکا با موجودات عجیبی که با سرعت زیادی حرکت می‌کنند و هیچ نشانه‌ای از قوای متحرکه یا موتور نیز در بشقاب پرنده‌ آنها دیده نمی‌شود. نکته جالب اینکه بسیاری از سیاست‌مداران آمریکا از این مسئله پشتیبانی می‌کنند که از جمله جدیدترین آنها باید به سناتورها Daniel Inouye و Ted Stevens اشاره کرد.

 

طبیعتا مشخص نیست که این برنامه تا به امروز با چه نتیجه‌ای همراه بوده اما آنگونه که Reid می‌گوید این به آن معنی نیست که مقامات پنتاگون انتظار یافتن آدم فضائی‌ها را از این برنامه دارند. Reid در سال 2009 گفته بود که کشفیات «غیر متعارف و کاملا حساسی» به دست آمده که آمریکا نمی‌تواند از خود در برابر آنچه دیده و فهمیده محافظت کند. این جمله بیشتر به آن معناست که کشفیات این برنامه به گونه‌ای بوده که تحلیل یا تفسیر علمی چندانی از آنها نمی‌توان کرد. در همین رابطه ویدئویی به نقل از ارتش آمریکا منتشر شده که شیء عجیبی را در آسمان نشان می‌دهد. (ویدئوی بالا)

منبع

ارسال یک پاسخ