پایان فروش Band 2 یا توقف پروژه پوشیدنی‌ها در مایکروسافت؟

0
1794
متوقف شدن عرضه مایکروسافت band 2

امروز شرکت مایکروسافت به صورت رسمی فروش دستبند هوشمند Band 2 این شرکت را از روی سایت متوقف کرد و تمامی آثار این دستبند در صفحات دیگر سایت رسمی این شرکت حتی SDK آن را نیز کاملا از میان برداشت تا ظن پایان پروژه پوشیدنی‌ها و حداقل دو نسل فعلی Microsoft Band را کاملا تقویت کند.

پیش از این نیز در برخی گزارش‌ها از تصمیم مایکروسافت برای ادامه ندادن دنباله‌ای برای Band 2 و حتی انتقال کارمندان این بخش به بخشی دیگر سخن به میان آمده بود. مایکروسافت با اینکه به صورت رسمی از تصمیم خود برای به کنار گذاشتن پروژه پوشیدنی‌ها سخنی به میان نیاورده (و البته این موضوع با حضور محصول جذابی همچون HoloLens چندان محتمل نیز به نظر نمی‌رسد) اما در این مورد خاص در یک بیانیه به صورت رسمی از ارائه نشدن هیچ دیوایس دیگری در کلاس Band در سال جاری سخن گفته است. ادامه پشتیبانی از این محصول و تداوم سرمایه‌گذاری روی پلتفرم نرم‌افزاری Microsoft Health از دیگر مواردی ست که در این بیانیه به آنها اشاره شده است.

به نظر می‌رسد بدین‌ترتیب طبیعتا نباید منتظر ارائه آپدیتی برای Band 2 باشیم و به جای آن با تمرکز مایکروسافت روی حوزه اصلی سود آوری این شرکت یعنی بخش نرم‌افزار انتظار آن می‌رود که پلتفرم‌هایی همچون Health در آینده کاملا تقویت شوند.

منبع

ارسال یک پاسخ