پردازش عصبی جدید سامسونگ با سرعت بالا و مصرف انرژی پایین

0
1545
پردازش عصبی جدید سامسونگ با سرعت بالا و مصرف انرژی پایین

سامسونگ از تکنولوژی پردازش عصبی جدید رونمایی کرده که ضمن افزایش سرعت هوش مصنوعی درون دستگاه،‌ به کاهش مصرف انرژی و اشغال فضای کمتری روی چیپ منجر می‌شود. در این سیستم پردازش عصبی به کمک آنچه Quantization Interval Learning نامیده می‌شود شبکه‌های عصبی 4 بیتی جدیدی ساخته می‌شوند که از لحاظ دقت با شبکه‌های 32 بیتی برابری می‌کنند. کاهش بیت در این حالت به کاهش تعداد محاسبات و البته ساده‌تر شدن بخش‌های سخت‌افزاری مرتبط انجامیده تا جایی‌که به گفته سامسونگ محاسبات مشابه در این سیستم جدید حالا 8 برابر سریع‌تر انجام شده و تعداد ترانسیستورها نسبت به گذشته 1/40 تا 1/120 کمتر خواهد بود.

پردازش عصبی جدید سامسونگ با سرعت بالا و مصرف انرژی پایین

بدین‌ترتیب سیستم پردازش عصبی جدید سامسونگ قادر به انجام کارهای معمول و متداول هوش مصنوعی همچون شناسایی اشیاء، هویت‌سنجی بیومتریک و کارهای پیچیده‌تر با سرعت بالاتر و مصرف انرژی پایین‌تر خواهد بود و این در حالی‌ست که تمامی این موارد درون خود دستگاه و بدون انتقال به شبکه‌های کلاد خارجی صورت می‌پذیرد. اولین مزیت انجام پردازش‌های هوش مصنوعی درون خود دستگاه بدون انتقال به شبکه‌های ابری اکسترنال مطمئنا به امنیت و حریم خصوصی وابسته است اما از سوی دیگر اتصال گوشی برای پردازش اطلاعات به شبکه‌های ابری مستلزم رد و بدل شدن اطلاعات مابین سرور ابری و مودم داخلی گوشی و در نتیجه مصرف انرژی است و بدین‌ترتیب با انجام پردازش درون گوشی نه‌تنها در زمینه سرعت و امنیت با نتیجه بهتری نسبت به گذشته روبرو می‌شویم بلکه در بخث مصرف انرژی نیز شرایط کاملا به نفع هوش مصنوعی درون دستگاه است.

پردازش عصبی جدید سامسونگ با سرعت بالا و مصرف انرژی پایین

از جمله کارکردهای این سیستم جدید از نگاه سامسونگ باید به موارد پیشرفته‌ای مثل ماشین‌های خودران (با اهمیت بالا در زمینه شناسایی اشیا) و واقعیت مجازی اشاره کرد هرچند این سیستم به زودی در گوشی‌های در چیپ‌ست‌های پردازشی گوشی‌های هوشمنداین شرکت نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. زمان دقیق رخداد این مسئله البته هنوز مشخص نیست.

منبع

ارسال یک پاسخ