پردازنده‌های اینتل نسل 8 آمدند: همه 4 هسته‌ای

0
3159
پردازنده‌های اینتل نسل 8 آمدند: همه 4 هسته‌ای

اولین سری از پردازنده‌های اینتل نسل 8 امروز به صورت رسمی معرفی شدند. این سری جدید بیش از آنکه یک نسل تازه و متفاوت باشد بیشتر بهبود یافته نسل هفتم یعنی Kaby Lake‌ است و سیستم نام‌گذاری و تغییر نسل در آن نیز نسبت به آنچه تا به امروز اینتل انجام داده متفاوت شده است.

پردازنده‌های اینتل نسل 8 آمدند: همه 4 هسته‌ای
die پروسسور اینتل نسل 8

اینتل تا به امروز یا نسل‌های جدید پروسسورهای خود را براساس معماری‌های تازه ارائه می‌کرد (برای نمونه گذر از 22 نانومتری به 14 نانومتری از هزول به برادول) یا در گذر از یک نسل به نسل بعدی بهبود مشخصی در قابلیت‌ها و امکانات پیشین صورت می‌پذیرفت (به عنوان مثال می‌توان به Skylake که نسخه بهبود یافته‌ای از معماری 14 نانومتری بود اشاره کرد). نسل هشتم برای اولین بار در پروسسورهای سری Core اینتل ترکیبی از این دو مورد را به کار گرفته است. ورژنی که امروز از این سری معرفی شد تنها نسل هفتم را ارائه می‌دهد و براساس لیتوگرافی +14nm ساخته شده است اما پس از مدتی قرار است نسل دیگری به نام Coffee Lake براساس لیتوگرافی ++14nm معرفی شود و بعد از آن نیز Canonn Lake با معماری 10 نانومتری عرضه شود.

پردازنده‌های اینتل نسل 8 آمدند: همه 4 هسته‌ای
نمایی از ویفر پروسسور نسل 8 اینتل

سری جدید پروسسورهای اینتل نسل 8 تنها شامل یک مدل Core i7 و یک مدل Core i5 است که هر دو به سری U مخصوص لپ‌تاپ تعلق داشته و نسبت به نسل هفتم به گفته اینتل تا 40 درصد در سرعت بهبود داشته‌‌اند. به گفته این شرکت مهم‌ترین بهبود صورت پذیرفته در این نسل به 4 هسته‌ای و 8 رشته‌ای شدن هر دو مدل تعلق دارد که تغییرات دیگر در زمینه ساهت و طراحی نیز به بهبود بیشتر سرعت در این مدل‌ها منجر شده است.
این دو چیپ برای اجرای محتوای 4K، واقعیت مجازی و محتوای سه‌بعدی بهینه شده‌اند و گرافیک آنها نیز دقیقا همان HD 620 سال گذشته بوده هرچند اینتل نام این گرافیک را بدون تغییر در ساختار آن به UHD 620 تغییر داده است.
نخستین لپ‌تاپ‌های دارای پردازنده اینتل نسل 8 در ماه آینده میلادی در دسترس کارخانه‌های مادر قرار می‌گیرد و دیگر پروسسورهای این خانواده نیز احتمالا در پایین ارائه می‌شوند.

منبع

ارسال یک پاسخ