گزارش مالی جدید اپل : فروش 41 میلیون آیفون، خروج iPad از رکود

0
1995
گزارش مالی جدید اپل : فروش 41 میلیون آیفون، خروج iPad از رکود

شرکت اپل روز گذشته همزمان با دیگر شرکت‌ها، اقدام به ارائه گزارش مالی خود از سه‌‌ماهه دوم سال جاری میلادی منطبق با سه‌ماهه سوم سال مالی این شرکت کرد. طبق گزارش مالی جدید اپل ، درآمد (revenue) این شرکت، در این سه‌ماهه به رقم 45.4 میلیارد دلار رسید که 7 درصد نسبت به آمار سالیانه این شرکت رشد داشته و از انتظارهای اولیه مبنی بر ثبت رقم 44.95 میلیارد دلار نیز کاملا فراتر رفته است؛ عایدی به ازای هر سهم (EPS) طبق گزارش مالی جدید اپل با شیوه محاسبات استاندارد GAAP در این مدت به 1.67 دلار رسید که با رشد سالیانه 17 درصد، بالاتر از انتظارات یعنی 1.57 دلار قرار گرفته است. حاشیه سود ناخالص (Gross margin) نیز 1 درصد رشد سالیانه را تجربه کرده و اندکی نسبت به انتظار اولیه 38.2 درصدی بیشتر شده و حالا به 38.5 درصد رسیده است. یک آمار جالب منتشر شده توسط اپل، اینکه این شرکت در طی 10 سالی که از ارائه اولین آیفون تا به امروز می‌گذرد موفق شده است 1.2 میلیارد آیفون را به فروش برساند.

گزارش مالی جدید اپل : فروش 41 میلیون آیفون، خروج iPad از رکود

مثل همیشه برگ برنده اصلی اپل در آمار فروش فصلی این برند به آیفون‌های این شرکت تعلق دارد؛ در گزارش مالی جدید اپل نیز با وجودی که روند فروش آیفون اندکی کند شده و نسبت به انتظارات اولیه نزدیک به 100 هزار واحد آیفون کمتری توسط اپل فروخته شده اما فروش 41 میلیون عددی اسمارت‌فون‌های اپل 1 درصد نسبت به سال گذشته رشده داشته است. اپل علت این ماجرا را به انتظار بازار برای دیدن گوشی‌های جدید این شرکت که در پاییز ارائه می‌شوند مرتبط دانسته است. جالب اینکه بالاخره پس از 3 سال متوالی که آی‌پدهای اپل با افت فروش روبرو شده بودند در این دوره بالاخره تبلت‌های  اپل توانستند 14 درصد فروش بیشتری را تجربه کنند و به فروش 11.42 میلیون عددی برسند. شاید علت اصلی ارتقا فروش آی‌پدهای این شرکت را باید به ارائه دو مدل جدید iPad Pro شامل iPad Pro 10.5 و iPad Pro 12.9 جدید و به ویژه آیپد ارزان قیمت iPad 9.7‌ مرتبط دانست.

گزارش مالی جدید اپل : فروش 41 میلیون آیفون، خروج iPad از رکود

فروش کامپیوترهای مک با رقم 4 میلیون و 292 عددی نسبت به سال گذشته در یک سطح قرار گرفته و رکود مشخصی را نشان می‌دهد بخش سرویس‌های اپل رشد بزرگی را تجربه کرده و با رسیدن به درآمد 7.266 میلیارد دلاری در مقایسه با زمان مشابه در سال قبل بیش اط 21.5 درصد رشد درآمد را شاهد بوده است. به گفته تیم کوک مدیرعامل اپل بخش سرویس این شرکت خود به تنهایی می‌تواند در لیست 100 شرکت برتر آمریکایی (موسوم به Fortune 100) قرار بگیرد. در نهایت بخش Other Product اپل که محصولات متنوعی در آن قرار دارند که شاخص‌ترین آنها ساعت‌های Apple Watch است توانسته به درآمد 2.735 دلاری دست پیدا کند که نسبت به زمان مشابه سال قبل 23.2 درصد رشد داشته است. اپل معمولا هیچگاه آمار فروش ساعت‌های هوشمند خود را مستقلا  اعلام نمی‌کند که در این گزارش نیز این موضوع بار دیگر تکرار شده است.

منبع

ارسال یک پاسخ