آغاز دانلود iOS 12 – لیست دستگاه‌های پشتیبانی‌کننده

1
3025
آغاز دانلود iOS 12 - لیست دستگاه‌های پشتیبانی‌کننده

شرکت اپل در جریان کنفرانس سالیانه توسعه‌دهنده‌‌گان نرم‌افزاری این شرکت موسوم به WWDC 2018 از سیستم‌عامل موبایلی جدید iOS 12 پرده برداشت و همانطور که پیش از این قول داده بود امکان دانلود iOS 12 را از امروز 17 سپتامبر 2018 (25 شهریور 1397) برای دستگاه‌های پشتیبانی‌کننده فراهم آورده است. برای دانلود iOS 12 تنها کافی دستگاهی در اختیار داشته باشید که سال گذشته به iOS 11 قابلیت آپدیت داشته است و این به آن معناست که کلیه آیفون‌های اپل از 5s به بعد، تمامی آی‌پدها از iPad Mini 2 به بعد بعلاوه نسل ششم آی‌پاد تاچ امکان دانلود iOS 12 را خواهند داشت.

آغاز دانلود iOS 12 - لیست دستگاه‌های پشتیبانی‌کننده

قابلیت‌ها و امکانات متعددی در این نسخه از iOS وجود دارد که برای فهم بهتر آنها باید به صورت شخصی این نسخه از سیستم‌عامل ار تجربه کنید و از این گذشته بسیاری از باگ‌ها و مشکلات نسخه قبلی iOS در ورژن دوازدهم برطرف شده‌اند. امکانات این نسخه را به تفصیل در این مقاله توضیح داده‌ایم اما به صورت خلاصه برخی از بهترین ویژگی‌های iOS 12 شامل این موارد می‌شوند.

1- ارائه گزارش از زمان استفاده: ابزار جدیدی در iOS 12 شما را از میزان استفاده از گوشی موبایل‌تان آگاه می‌کند و گزارشی از تعداد نوتیفیکیشن‌های دریافتی و زمانی که در هر برنامه صرف کرده‌اید را در اختیارتان قرار می‌دهد.

2- مدیریت بهتر اعلان‌ها: یکی از دلائل اصلی مراجعه دائمی ما به گوشی موبایل تعداد زیاد نوتیفیکیشن و آلرت‌های دریافتی‌ست؛‌ در iOS 12، ابزاری برای حذف نوتیفیکیشن‌های غیر ضروری پیش‌بینی شده است.

3- بهبودهای کوچک در Messages و تعویق فیس‌تایم 32 نفره: بعد از اینکه در سال‌های گذشته تغییرات زیادی به برنامه پیام‌رسان یا Messages در iOS افزوده شد امسال تنها تغییر در این اپ به ابزار جدید مرتبط با دوربین تعلق دارد. در مورد فیس‌تایم اما برخلاف قول اپل مبنی بر امکان گفت‌وگوی همزمان با 32 نفر، این قابلیت در این نسخه هنوز ارائه شده و احتمالا در آینه ارائه می‌شود.

آغاز دانلود iOS 12 - لیست دستگاه‌های پشتیبانی‌کننده

4- ساخت انیموجی شخصی: Memoji واژه‌ایست که این پائیز بسیار از آن خواهید شنید. میموجی یک انیموجی متحرک است که کاربران آیفون X می‌توانند آن را به همان صورت انیموجی بسازند.

آغاز دانلود iOS 12 - لیست دستگاه‌های پشتیبانی‌کننده

5- تغییر  در شیوه بستن برنامه‌ها: در آیفون X شیوه خاصی برای بستن (force close) برنامه‌ها وجود دارد که یک مرحله اضافی نسبت به گذشته داشت. در iOS 12 این شیوه به حالت قبل باز گشته است.

6- اپلیکیشن اندازه‌گیری: اگر احتیاج به اندازه‌گیری ابعاد یک میز یا چیز مشابه‌ای را داشته باشید اپل اپلیکیشن جدیدی به نام Measure برای شما دارد که با کمک واقعیت افزوده امکان اندازه‌گیری اشیای واقعی را دارد.

7- ارائه کنترل سنتر برای iPad: یکی از تغییرات مرتبط با آی‌پد اضافه شده Control Center در آی‌پد درست در همان‌ جائی‌ست که در iPhone X حضور داشت.

برای دیدن بقیه مشخصات و تصمیم در مورد دانلود iOS به این مقاله مراجعه کنید.

منبع

یک دیدگاه

ارسال یک پاسخ