اپل فقط 2 میلیون هوم پاد در 2018 می‌فروشد!

0
2117
آپل فقط 2 میلیون هوم پاد در 2018 می‌فروشد!

طبق گزارش تازه‌ای از موسسه KGI، شرکت اپل در سال 2018 تنها 2 میلیون اسپیکر هوم پاد را خواهد فروخت. اوائل هفته پیش گزارش شد که اپل به دلیل درخواست‌های کمتر از انتظار از اسپیکر HomePod، میزان سفارش آن به کارخانه‌های سازنده را کاهش داده و حالا Ming-Chi Kuo که به گزارش‌های نسبتا دقیق از شرکت اپل شهرت دارد خبر داده که اپل در سال جاری میلادی تنها موفق به فروش 2 تا 2.5 میلیون عدد اسپیکر هوم پاد خواهد شد.

آپل فقط 2 میلیون هوم پاد در 2018 می‌فروشد!

پیش از این ناظران و تحلیلگران اپل پیش‌بینی کرده بودند که میزان فروش این اسپیکر هوشمند به بیش از 7  میلیون عدد در سال 2018 برسد و حتی برخی میزان فروش آن را تا بیش از 10 میلیون عدد نیز تحمین زده بودند. جمعی از این تحلیلگران حتی پیش‌بینی کرده بودند که اپل با کنار زدن اسپیکرهای برتر حال حاضر بازار مثل گوگل هوم و سری آمازون اکو به یکی از برترین انتخاب‌ها در این کلاس تبدیل شود اما ظاهرا گردش حوادت و سمت و سوی علاقه کاربران به سمتی جلب شده که فروش این اسپیکر پائین‌تر از حد انتظار ثبت شود. عرضه نسبتا دیرهنگام و قیمت بالای 349 دلاری اسپیکر هوم پاد از جمله دلائلی ست که برای فروش کمتر از انتظار این اسپیکر به آنها اشاره شده است. این امر تا اندازه‌ای مهم بوده که برخی گزارش‌ها، به تلاش اپل برای ارائه جایگزینی برای این اسپیکر با قیمت مناسب‌تر و سوق دادن کاربران به سرویس Apple Music (که در حال حاضر تنها سرویس موسیقی روی این اسپیکر است) اشاره کرده‌اند. البته KGI‌ این موضوع را کاملا تأیید نکرده و معتقد است که این شرکت هنوز تصمیم نهائی را در این زمینه نگرفته است.

اپل طبق معمول آمار فروش دیوایس‌هائی از این دست را در گزارش فصلی خود اعلام نمی‌کند و آنها را همراه با اپل واچ و آی‌پادهای این شرکت در بخشی به نام “محصولات دیگر” یا Other Products طبقه‌بندی می‌کند و بدین‌ترتیب راهی برای مشخص شدن فروش نهائی این محصول از کانال‌های رسمی وجود ندارد.

منبع

ارسال یک پاسخ