آیفون SE جدید مشابه آیفون X ؛ افسانه یا واقعیت؟

0
2718
آیفون SE جدید شبیه آیفون X است؟

با اینکه شواهد و قرائن و اطلاعاتی که پیش از این منتشر شده است همگی از این حکایت دارند که حداقل امسال دیگری خبری از آیفون SE جدید یعنی جانشین آیفون SE که دو سال پیش در بهار 95 معرفی شد نخواهد بود اما یک سازنده کیس و قاب برای گوشی با نمایش تصویر بالا دوباره تردیدهائی را در این زمینه ایجاد کرده است. این سازنده قاب با نام Olixar ادعا می‌کند که تصویر فوق، رندری از آیفون SE جدید است که در صورت به واقعیت پیوستن شکی کاملا مشابه آیفون X حداقل در بخش روئی دستگاه دارد.

در این تصویر که البته ممکن است زائیده ذهن خلاق یک طراح موفق بوده باشد شاسی و بدنه‌ای مشابه آنچه در آیفون SE و البته آیفون 5S دیده بودیم مشاهده می‌شود و صفحه‌نمایش تمام‌صفحه با notch بخش بالائی شباهت کاملی را به آیفون 10 ایجاد کرده است. ماه پیش نیز تصویری از شاسی iPhone SE 2 منتشر شد که شاسی آن دقیقا مشابه همین تصویر و بدون تغییر نسبت به گذشته بود.

سوالی که در صورت صحت این تصویر به ذهن متبادر می‌شود در نضاد بودن این طراحی با ایده پشت طراحی آیفون SE یعنی ارائه آن برای کشورهای با درآمد کمتر به خصوص هندوستان است در این حالت اگر اپل، آیفون SE جدید را با این طراحی به بازار ارائه کند مطمئنا قیمت پائینی نخواهد داشت و از این گذشته حذف سنسور اثر انگشت به معنای حضور تمامی قابلیت‌های گران‌قیمت حاضر در آیفون 10 برای شناسائی چهره بوده و بدین‌ترتیب بار دیگر به قیمت دستگاه افزوده می‌شود از این رو با وجود اینکه این طراحی زیبا دل هر بیننده علاقه‌مند به اپل را می‌رباید اما به سختی می‌توان به صحت آن باور داشت. از این گذشته از مدت‌ها پیش به ارائه سه گوشی آیفون از سوی اپل در سال جاری میلادی اشاره شده بود که شامل یک مدل ارزان‌قیمت با صفحه‌نمایش LCD و دو مدل گران‌قیمت با پنل OLED می‌شود و بدین‌ترتیب جائی برای یک آیفون SE جدید باقی نمی‌ماند.

منبع

ارسال یک پاسخ