افزایش فروش اپل واچ – کاهش 9 درصدی سهم بازار اپل!

0
2111
افزایش فروش اپل واچ - کاهش 9 درصدی سهم بازار اپل!

طبق گزارش جدیدی که امروز موسسه تحقیقاتی Canalys از فروش پوشیدنی‌های کلاس اسمارت‌واچ در سه‌ماهه دوم سال 2018 منتشر کرده است، فروش اپل واچ با 30 درصد افزایش نسبت به زمان مشابه سال گذشته حالا به 3.5 میلیون عدد رسیده است البته در اینجا بیشتر shipping یا انتقال به بازار مطرح بوده و آماری از این دست معمولا همگی به فروش نهائی منتهی نمی‌شوند. تعداد کل اسمارت‌واچ‌های منتقل شده به بازار در این بازه زمانی 10 میلیون عدد بوده است که به دلیل عملکرد موفق شرکت‌هائی مثل فیت‌بیت و گارمین، اپل با وجود موفقیت در فروش اپل واچ در نهایت نه‌تنها نتوانسته سهم بازار سال گذشته خود را تکرار کند بلکه با تنزل از 43 درصد سهم بازار سال گذشته، حالا تنها 34 درصد از این بازار را در اختیار دارد. اپل واچ سری 3 اواخر شهریور ماه سال گذشته معرفی شد و انتظار می‌رود اپل حول و حوش همان زمان تا یکی دو ماه آینده نسل بعدی این ساعت را نیز معرفی نماید.

افزایش فروش اپل واچ - کاهش 9 درصدی سهم بازار اپل!

ارائه اپل واچ به منطقه آسیا (به جز چین) از 250 هزار عدد در این سه‌ماهه فراتر رفته است که از این میزان نزدیک به 60 درصد ساعت‌های هوشمند اپل نسخه LTE و اصطلاحا Cellular اپل واچ سری 3 است که از آن به عنوان پر فروش‌ترین اسمارت‌واچ آسیا در سه‌ماهه دوم سال 2018 یاد می‌شود. اپل به محض ارائه اپل واچ سری 3، قراردادهای همکاری متعددی با اپراتورها در استرالیا، ژاپن و سنگاپور منعقد نمود و پس از آن در سه‌ماهه دوم امسال به سراغ تایلند، هند و کره‌جنوبی رفت. ثمره این قراردادها حالا ارتقا فروش اپل واچ در نسخه سوم مجهز به اتصال LTE است.

اپل در حال حاضر با طیف فزاینده‌ای از رقبا روبروست که در حال افزایش میزان ارائه محصولات خود در هر فصل به بالاتر از 1 میلیون عدد هستند و این رقابت احتمالا در آینده نزدیک به رونمائی از ساعت هوشمند جدید سامسونگ که احتمالا Galaxy Watch نامیده می‌شود وارد مرحله‌ای تازه‌ای نیز خواهد شد.

منبع

ارسال یک پاسخ