انتشار اطلاعات کامل‌ Xbox جدید ؛ بسیار قوی‌تر از PS4 Pro

0
2416
انتشار اطلاعات کامل‌ Xbox جدید ؛ بسیار قوی‌تر از PS4 Pro

تنها چند روز پیش در مورد امکان انتشار قریب‌الوقوع اطلاعات کنسول Xbox جدید مایکروسافت با شما سخن گفتیم این Xbox جدید که از آن به عنوان قدرتمندترین کنسول بازی فعلی جهان یاد می‌شود امروز با انتشار اطلاعاتی از سوی مایکروسافت برای طرفداران این برند شناخته‌شده‌تر گردید.

Xbox جدید پروژه Scorpio که نخستین‌بار در نمایشگاه بازی E3 2016 از آن سخن به میان آمد هنوز تا معرفی رسمی فاصله‌ای چند ماهه دارد اما اطلاعاتی که اینک از آن می‌دانیم بسیار بیشتر شده است. تا به امروز می‌دانستیم که این کنسول یک آپدیت میانی برای ارتقا پلتفرم Xbox One بوده و مثل Xbox One S نمی‌توان آن را یک تغییر نسل نامید. هدف از طراحی این کنسول اجرای بازی‌های 4K به صورت واقعی و نه به فرم ارتقا وضوح (upscaling) که در حال حاضر در در PlayStation 4 Pro دیده می‌شود عنوان شده است. قدرت پردازشی در این کنسول به 6 ترافلاپ بر ثانیه می‌رسید که نسبت به 4.12 ترافلاپ بر ثانیه کنسول PS4 Pro برتری محسوسی خواهد داشت. این رقم در ایکس‌باکس اولیه تنها 1.31 ترافلاپ بر ثانیه بود. این تمامی اطلاعاتی بود که تا به امروز از این کنسول در دسترس بود اما اینک ماجرا به گونه دیگری دنبال شده و جزئیات بسیار بیشتری از این کنسول در دسترس قرار گرفته است.

انتشار اطلاعات کامل‌ Xbox جدید ؛ بسیار قوی‌تر از PS4 Pro

پردازش در این کنسول طبق این اطلاعات جدید بر پایه همان پروسسور x86 کاستومایز شده AMD Jaguar صورت می‌گیرد که با وجود تغییر نکردن 8 هسته پردازشی دارای 4 مگابایت حافظه کش L2 در آن، اینک فرکانس آنها با اورکلاک از 1.75 گیگاهرتز به 2.3 گیگاهرتز رسیده که آن را تقریبا 30 درصد قوی‌تر از گذشته می‌کند. گرافیک دستگاه آپدیت بسیار بزرگ‌تری را شاهد بود و 12 واحد پردازشی آن در Xbox One اصلی اینک به 40 واحد ارتقا پیدا کرده است. این عدد در مقایسه با 36 واحد حاضر در PS4 Pro نیز قدرت بالاتری را نشان می‌دهد. فرکانس پردازش گرافیکی در Xbox جدید به 1172 مگاهرتز می‌رسد که نه‌تها در مقایسه با 853 مگاهرتز ایکس‌باکس اولیه بسیار بیشتر شده بلکه به راحتی PS4 Pro را نیز با فرکانس 911 مگاهرتز به چالش می‌کشاند. بدین‌ترتیب در بخش گرافیکی با 4.6 برابر قدرت بیشتری در مقایسه با GPU حاضر در ایکس‌باکس اولیه روبرو می‌شویم.

در زمینه رم نیز شرایط بسیار بهتر شده و نه‌تنها حافظه 8 گیگابایتی رم  در ایکس باکس اولیه اینک به 12 گیگابایت در ایکس‌باکس جدید رسیده بلکه سرعت نیز در این میان ارتقا پیدا کرده است. ایکس باکس جدید پس از اختصاص 4 گیگابایت رم به سیستم‌عامل، هنوز 8 گیگابایت رم دیگر در اختیار دارد که این، کند نشدن کنسول در هنگام اجرای سنگین‌ترین بازی‌ها را نیز تضمین می‌کند.

انتشار اطلاعات کامل‌ Xbox جدید ؛ بسیار قوی‌تر از PS4 Pro

برخی دیگر از تغییرات جدید شامل خنک‌کننده جدید، هارد 1 ترابایتی سریع‌تر، درایو UHD بلو-ری، پشتیبانی از صدای دالبی Atmos و حضور DirectX به صورت سخت‌افزاری در مجموعه می‌شود. اتصالات و کانکنتورهای این کنسول تغییری نسبت به گذشته نداشته‌اند.

مایکروسافت برای پیش‌نمایش این کنسول از باتری نسبتا قدیمی Forza Motorsport 6 استفاده کرد که ایکس باکس اولیه آن را با وضوح 1080p با 60 فریم در ثانیه اجرا می‌کرد اما در ایکس باکس جدید امکان اجرای این بازی با وضوح 4K با 60 فریم در ثانیه وجود دارد. پروژه اسکورپیو و ایکس‌باکسی که در ادامه سال جاری بر اساس آن تولید می‌شود با تمامی بازی‌های ساخته شده برای Xbox One معمولی منطبق بوده و بازی‌های Xbox 360 قابل اجرا روی ایکس‌باکس وان اولیه را نیز پشتیبانی می‌کند. برای کاربرانی که صفحه‌نمایش 4K در اختیار ندارند نیز مایکروسافت پایین‌ آوردن وضوح روی سطح 1080p برای اجرای روان بازی‌ها تحت ایکس‌باکس وان جدید را تضمین کرده است.

اطلاعات کامل‌تری در مورد این کنسول را می‌توانید در لینک منبع بیابید.

منبع

ارسال یک پاسخ