انتشار گزارش مالی گوگل – دو برابر شدن عرضه محصولات در 2017

0
2501
انتشار گزارش مالی گوگل - دو برابر شدن عرضه محصولات در 2017

گزارش مالی گوگل یا شاید بهتر است بگوئیم شرکت مادر گوگل یعنی آلفابت برای سه‌ماهه چهارم سال گذشته  میلادی امروز به صورت رسمی منتشر شد. طبق این گزارش مالی گوگل ، آلفابت در کل سال 2017، درآمدی معادل 110.9 میلیارد دلار داشته است که 23 درصد بیشتر از سال گذشته بوده و در فاسله زمانی سه‌ماهه چهارم یعنی از اکتبر تا دسامبر 2017 نیز درآمد این شرکت به 32.3 میلیارد دلار رسیده است. از این میزان درآمد نزدیک به 4.69 میلیارد دلار به خود شرکت گوگل تعلق دارد و بقیه درآمدها از فروش گوشی‌های پیکسل و فروشگاه Play Store حاصل شده است.

انتشار گزارش مالی گوگل - دو برابر شدن عرضه محصولات در 2017
گوگل Pixel 2 XL

ساندار پیچای مدیرعامل گوگل با اینکه در هنگام اعلام نتایج مالی این شرکت به آمار رسمی و تعداد فروش اشاره‌ای نکرد اما به گفته وی عرضه دستگاه‌های گوگل در طی سال 2017 به دو برابر افزایش یافته است که در این آمار «ده‌ها میلیون کروم‌کست، کروم‌بوک و اسپیکرهای گوگل‌هوم» وجود دارد. درآمد گوگل در پایان سال 2016 از بخش دیوایس‌ها و دستگاه‌های سخت‌افراری به 3.4 میلیارد دلار رسید که مقایسه آن با رقم امسال به خوبی از شرایط بهبود یافته گوگل سخن می‌گوید.

شرکت آلفابت به جز اعلام نتایج مالی از حضور فرد جدیدی به نام John L. Hennessy در ترکیب هیأت‌مدیره این شرکت خبر دارد که جایگزین اریک‌اشمیت که چندی پیش از سمت خود استعفا داده بود می‌شود.

منبع

ارسال یک پاسخ