وداع با اثر انگشت، اندرویدی‌ها هم به سراغ تشخیص چهره 3D می‌روند!

0
1854
وداع با اثر انگشت، اندرویدی‌ها هم به سراغ تشخیص چهره 3D می‌روند!

Ming-Chi Kuo تحلیلگر موسسه KGI Securities در حال حاضر یکی از معتبرترین و پر مخاطب‌ترین آنالیزورهای دنیای فناوری به خصوص در مورد برند اپل به حساب می‌آید. به گفته Kuo معرفی آیفون X‌ در ماه گذشته شرکت‌های سازنده گوشی‌های اندرویدی را نیز به این صرافت انداخته تا تلاش‌های فراگیر خود در طی یک سال گذشته برای قرار دادن سنسور اثر انگشت به زیر شیشه صفحه‌نمایش را متوقف کرده و به سراغ ساختن نسخه‌ای از دوربین TrueDepth‌ اپل برای اسکن و تشخیص چهره سه‌بعدی بروند.

نکته جالب و بامزه ماجرا آنجاست که اپل و سامسونگ هردو سال گذشته ماه‌های متمادی را در تلاش برای قرار دادن سنسور اثر انگشت زیر لایه صفحه‌نمایش به سر بردند؛ پرچمداران سه‌گانه سامسونگ شامل گلکسی S8 و +S8 و گلکسی Note8 هر سه با صفحه‌نمایش موسوم به Infinity Display عرضه شدند که جایی برای دکمه اثر انگشت نداشتند و سامسونگ به ناچار این سنسور را به پشت گوشی منتقل کرد. راه‌حل اپل اما پیشرفته‌تر و متهورانه‌تر از سامسونگ بود جایی‌که این شرکت در آیفون X کاملا این فناوری یعنی سنسور اثر انگشت را حذف کرد و با مکانیزم تازه‌ای به سراغ تشخیص چهره 3D برای شناسایی بیومتریکی کاربران رفت. این مکانیزم در آیفون 10 با آنچه اپل دوربین TrueDepth نامید محقق شد.

وداع با اثر انگشت، اندرویدی‌ها هم به سراغ تشخیص چهره 3D می‌روند!

Kuo چندی پیش اعلام کرده بود که نخستین گوشی سامسونگ که با سنسور اثر انگشت زیر لایه صفحه‌نمایش عرضه می‌شود نوت 9 سال آینده و هنوز نیز بر این اعتقاد خود استوار است در میان وی همچنین به این موضوع اشاره کرده است که پس از معرفی آیفون 10 در ماه گذشته، سازندگان گوشی‌های اندرویدی تقاضاهای خود برای دریافت اطلاعات در مورد دوربین تشخیص چهره سه‌بعدی از سازندگان قطعه را تقریبا سه‌برابر کرده‌‌اند. به گفته این تحلیلگر استفاده از این فناوری تعیین هویت در نهایت به ارتقاء حاشیه سود ناخالص شرکت‌های سازنده گوشی‌های موبایل منجر می‌شود. در این میان فماوری تشخیص سه‌بعدی ارائه شده از سوی کوالکام-Himax در کانون توجهات شرکت‌های مختلف قرار  دارد چرا که از مدت‌ها قبل در بازار حضور داشته و از راه‌های دیگر، به دفعات بیشتری مورد بررسی و تست قرار گرفته است.

Kuo در نهایت پیش‌بینی کرده که ظرف دو تا سه سال آینده تعداد گوشی‌های اندرویدی مجهز به فناوری تشخیص چهره سه‌بعدی ارائه شده به بازار 2 تا 3 برابر بیشتر از مدل‌هایی ست که دارای سنسور اثر انگشت زیر لایه صفحه‌نمایش هستند.

منبع

ارسال یک پاسخ