اندروید P رسما نام‌گذاری شد: Android 9 Pie آمد

0
2362
اندروید P رسما نام‌گذاری شد: Android 9 Pie آمد

شرکت گوگل در اواسط اردیبهشت‌ماه سال جاری از اندروید P بتا برای گوشی‌های پیکسل و چند اسمارت‌فون دیگر همچون سونی اکسپریا XZ2، شائومی Mi Mix 2S، نوکیا 7 پلاس، اوپو R15 Pro، ویوو X21، وان‌پلاس 6 و گوشی Essential رونمائی کرد. تا به امروز گمانه‌زنی‌های متعددی در مورد نام این سیستم‌عامل مطرح شده بود که خوراکی‌های مختلفی را به P‌ مرتبط می‌ساختند امروز اما گوگل برخلاف اکثر پیش‌بینی‌ها نام این سیستم‌عامل را به صورت رسمی اعلام کرد. Android 9 Pie به گفته گوگل نسخه بعدی این سیستم‌عامل است که از امروز از حالت بتا خارج شده و به صورت کاملا Stable در اختیار دیوایس‌های دریافت‌کننده آن قرار می‌گیرد.

اندروید P رسما نام‌گذاری شد: Android 9 Pie آمد

دیوایس‌های دریافت‌کننده Android 9 Pie با لیست بالا که برای نسخه بتای این سیستم‌عامل ارائه شده بود یکسان است و این گوشی‌ها می‌توانند تا انتهای پائیز امسال این آپدیت را دریافت کنند. طبق معمول گوشی‌های پیکسل از همین امروز به این آپدیت دسترسی دارند و بدون تأخیر آن را دریافت خواهند کرد. جالب‌ترین نکته در این میان این است که گوشی Essential همین امروز و همزمان با پیکسل‌های گوگل، آپدیت Android 9 Pie را دریافت کرده است که بالاترین سرعت در بین گوشی‌های غیر پیکسلی در دستیابی به این آپدیت به حساب می‌آید.

اندروید P رسما نام‌گذاری شد: Android 9 Pie آمد

اندروید Pie نهمین نسخه عمده اندروید از زمان رونمائی آن تا به امروز است و به عنوان جانشینی برای اندروید 8 Oreo مطرح می‌شود. در این آپدیت ویژگی‌های متنوع و متعدد جدیدی ارائه می‌شود که عمدتا حول مبحث یادگیری ماشینی و هوشمندتر شدن دستگاه شکل گرفته است. در رابطه با مشخصات و قابلیت‌های جدید این نسخه از سیستم‌عامل در مطلب اندروید P بتا بیشتر صحبت شده است که در صورت تمایل به ان مطلب مراجعه نمائید.

منبع

ارسال یک پاسخ