اندروید Pie نسخه Go با سرعت بیشتر و بهینه‌سازی حافظه

0
2060
اندروید Pie نسخه Go با سرعت بیشتر و بهینه‌سازی حافظه

از معرفی Android 9 Pie حالا نزدیک به 10 روز می‌گذرد؛ این سیستم‌عامل که تا پیش از این با نام اندروید P شناخته می‌شد تغییرات بزرگی را نسبت به نسخه قبلی نشان می‌‌دهد که عمدتا حول مبحث یادگیری ماشینی و هوشمندتر شدن دیوایس‌های اندرویدی شکل گرفته است. شرکت گوگل امروز مشخصات کلی نسخه Go اندروید Pie را معرفی کرده که خبر جذابی برای دارندگان گوشی‌های این سری به حساب می‌آید. اندروید Go که اردیبهشت سال گذشته معرفی شده پروژه‌ای با هدف ارائه تجربه سبک‌تر و کم‌مصرف‌تری از اندروید برای کشورهای در حال توسعه بود که گوشی‌هائی با رم 512 مگابایت تا حداکثر 1 گیگابایتی در دایره هدف آن قرار می‌گرفتند. در طی نزدیک به یک سال و نیم گذشته شرکت‌های متعددی اقدام به ارائه گوشی‌های ارزان‌قیمتی با نسخه Go اندروید نمودند که از آن جمله می‌توان به ایسوس زنفون Live L1، هواوی Y3 2018 و موتو E5 Play اشاره کرد. به گفته گوگل در حال حاضر بیش از 200 مدل Go‌ در بیش از 120 کشور دنیا در دسترس قرار دارد.

اندروید Pie نسخه Go با سرعت بیشتر و بهینه‌سازی حافظه

اندروید Pie نسخه Go طبق گفته گوگل بعد از نصب تا 500 مگابایت حجم کمتری نسبت به قبل داشته و سرعت بوت بسیار بالاتری را نسبت به گذشته ارائه می‌کند. در این سیستم‌عامل همچنین دش‌بورد جداگانه‌ای به جهت دنبال کردن و مونیتورینگ دیتای مصرفی کاربران (که یکی از دغدغه‌های اصلی کاربران این سری به حساب می‌آید) در نظر گرفته شده است. در اندروید Pie نسخه Go برخی اپلیکیشن‌ها همچون Maps Go، Gmail Go و YouTube Go قرار گرفته‌اند که به صورت آفلاین نیز امکان استفاده داشته و امکانات غیر ضروری آنها حذف شده است. جدا از این موارد بعضی امکانات جدید و خاص برای گوشی‌های این کلاس در نظر گرفته شده که از آن جمله می‌توان به امکان خواندن صوتی محتوای وب‌سایت‌ها اشاره کرد.

اندروید Pie نسخه Go با سرعت بیشتر و بهینه‌سازی حافظه

در نسخه یوتیوب Go‌ این سیستم‌عامل، امکان تماشای ویدئوها در دو وضوح 1080p و 4K (به دلیل مصرف بیشتر دیتا) وجود ندارد ولی کاربران می‌توانند ویدئوها را برای مشاهده به صورت آفلاین ذخیره کنند. در نسخه Go سرویس نقشه Maps، امکان مسیریابی نقطه به نقطه حتی در مناطقی با آنتن‌دهی ضعیف و پوشش نامناسب نیز وجود دارد. اپلیکیشن تماس در اندروید Pie نسخه Go به Caller ID و سیستم تشخیص اسپم مجهز است و دستیار هوشمند Assistant Go نیز جدا از کارهای عادی امکان کارکرد به زبان‌های دیگر از جمله اندونزیائی، پرتغالی برزیلی و اسپانیائی را دارد.

منبع

ارسال یک پاسخ