اولین تصویر از XPERIA XA3 با صفحه‌نمایش 21:9 سینما واید!

0
1860
اولین تصویر از XPERIA XA3 با صفحه‌نمایش 21:9 سینما واید!

دی ماه سال گذشته شرکت سونی از اکسپریا XA2 و XA2 الترا اولین اثرانگشت‌داران سونی در آمریکا رونمائی کرد و تیر ماه امسال نیز گوشی دیگری را به این خانواده با نام اکسپریا XA2 پلاس معرفی کرد. تا چند روز دیگر ظاهرا گوشی کاملا متفاوتی به این خانواده عرضه می‌شود که طبق انتظار، XPERIA XA3 نام دارد و قرار است یکی از جالب‌ترین گوشی‌های این دوربین MWC باشد. بیشترین نکته جالب‌توجه در مورد XPERIA XA3 طبق تصاویری که امروز از آن منتشر شده است به صفحه‌نمایش آن تعلق دارد. این گوشی دارای یک صفحه‌نمایش کشیده و کاملا خاص با نسبت 21:9 است که ظاهرا سونی آن را CinemaWide نامیده و این نام را نیز به صورت تجاری ثبت نموده است. این گوشی که احتمالا در کنار نسخه پیشرفته‌تر آن یعنی XPERIA XA3 Ultra و البته پرچمدار XZ4 سونی معرفی می‌شود خود را از شیوه طراحی فعلی در دنیای موبایل با صفحه‌نمایشی کشیده و خاص جدا می‌کند که حداقل در بخش پائینی آن حاشیه بسیار اندکی وجود دارد. این حاشیه البته در بالا به شیوه همیشگی سونی بسیار بزرگ و ضخیم خواهد بود و بدین‌ترتیب عملا نیازی به ناچ یا طراحی‌های مدرن‌تر امروزی مثل سلفی پانچی در این قسمت وجود ندارد.

اولین تصویر از XPERIA XA3 با صفحه‌نمایش 21:9 سینما واید!

در این نوبت اطلاعات کمی در مورد این گوشی در دسترس قرار دارد به جز این موضوع که وضوح صفحه‌نمایش این گوشی با عمال نسبت 21:9 به 1080×2560 پیکسل خواهد رسید. برخی از خبرهای پیشین، سایز صفحه‌نمایش این گوشی را 5.9 اینچ اعلام کرده‌اند اما هنوز نمی‌توان با اطمینان در این مورد سخن گفت. یک نکته ناشناخته در مورد این مدل به دکمه‌های جانبی و محل سنسور اثر انگشت در کناره دستگاه تعلق دارد که با توجه به ارتفاع بیش از اندازه دستگاه شرایط سختی را برای استفاده عادی ایجاد می‌کند.

اولین تصویر از XPERIA XA3 با صفحه‌نمایش 21:9 سینما واید!

دوربین دوگانه در بخش پشتی و پورت USB-C در پائین دیگر موارد قابل اشاره در مورد طراحی این گوشی را تشکیل می‌دهند و در رابطه با مشخصات دستگاه نیز خبرهای قبلی به حضور پروسسور Snapdragon 660، حافظه 64 گیگابایتی و باتری 3,500mAh اشاره داشته‌اند. در برخی منابع دیگر نیز دوربین‌های دوگانه بخش پشتی XPERIA XA3 دارای وضوح 23 و 8 گاپیکسلی معرفی شده‌اند.

منبع

ارسال یک پاسخ