اپل، تولید آیفون11 را تا 10 درصد افزایش می‌دهد

0
1784
اپل، تولید آیفون11 را تا 10 درصد افزایش می‌دهد

با وجود انتقادهای اولیه به شکل ظاهری و به خصوص طراحی سه‌گانه‌های جدید iPhone 11 شرکت اپل، میزان استقبال از این گوشی‌ها بالاتر از حد انتظار بوده و حالا طبق گزارش‌های جدید تولید آیفون11 در این شرکت با 10 درصد افزایش روبرو شده است. این خبر به نقل از یک منبع تحاری ژاپتی یعنی Nikkei منتشر شده که در آن به 7 تا 8 میلیون عدد اضافه تولید در سری آیفون11 اشاره شده که بیشتر آن نسخه ارزان‌قیمت‌تر iPhone 11 است. این افزایش در حالی صورت گرفته که ظاهرا استقبال از iPhone 11 Pro Max چندان ایده‌آل ارزیابی نشده است.

اپل،  تولید آیفون11 را تا 10 درصد افزایش می‌دهد

به گفته منابع نزدیک به شرکت اپل، این شرکت با وجود مشکلاتی که سال گذشته در جلب توجه مشتریان با آن روبرو بود امسال قصد افزایش تولید قابل توجه‌ای در تولید گوشی‌های هوشمند خود داشته و احتمالا تأثیر این افزایش تولید را باید در گزارش مالی آتی این شرکت مشاهده کرد. این افزایش تولید البته اتفاق جدیدی در مجموعه اپل نیست و در اغلب اوقات به دلیل ذات محافظه‌کار این شرکت در ارزیابی پایین‌تر از حد انتظار بازار، معمولا پس از گذشت مدتی از ارائه گوشی‌های جدید، افزایش تولید را در دستور کار قرار می‌دهد. نکته مهم دیگر در این میان توجه به توان تولیدکنندگان قطعات آیفون برای تأمین بازار به خصوص در زمان تعطیلات پیش روی سال جاری میلادی‌ست که شاید مشکلاتی را برای اپل در آینده ایجاد کند.

بخشی از افزایش تولید آیفون11 را همچنین باید در به تعویق افتادن تعرفه 10 درصدی روی کالاهای الکتریکی ساخت چین توسط دولت آمریکا جست‌جو کرد که احتمالا شامل قطعات درون این سری از آیفون‌ها بوده و اپل احتمالا با این کار در پی تأمین بازار به خصوص در تعطیلات کریسمس و جشن شکرگزاری بوده است. در آخرین گزارش مالی اپل یعنی گزارش مالی سه‌ماهه منتهی به ژوئن 2019، درآمد بخش آیفون با کاهش سالیانه 11.8 درصدی روبرو شده بود و شاید این بار با حضور سه‌گانه‌های آیفون 11 این شرایط در گزارش مالی بعدی با بهبود روبرو شود.

منبع

ارسال یک پاسخ