اپل با اپل واچ برترین سازنده دستگاه‌های پوشیدنی در Q2 2018

0
2028
اپل با اپل واچ برترین سازنده دستگاه‌های پوشیدنی در Q2 2018

موسسه تحقیقاتی IDC امروز جدیدترین گزارش خود از بازار دیوایس‌های پوشیدنی در سه‌ماهه دوم سال 2018 را منتشر کرد که در آن طبق انتظار همچنان اپل با اپل واچ در صدر لیست قرار دارند. طبق این گزارش، در این فاصله زمانی نزدیک به 27.9 میلیون دیوایس پوشیدنی به بازار عرضه شده (shipment) که 5.5 درصد در مقایسه با سال گذشته بهبود داشته است. ارزش دلاری این مارکت نیز تقریبا به همین میزان با رشد روبرو شده جائی‌که با رسیدن به رقم 4.8 میلیارد دلار، رشدی معادل 8.3 درصد را تجربه کرده است. IDC علت اصلی این رشد را ادامه محبوبیت ساعت‌های هوشمند گران‌قیمت بازار عنوان می‌کند. طبق این گزارش بازارهای سطح بالا (mature markets) شامل آمریکای شمالی، ژاپن و اروپای غربی با کاهش 6.3 درصدی در این برهه زمانی روبرو شده‌اند که علت آن از نگاه IDC به حضور پر رنگ دستبندهای سلامتی به جای ساعت‌های هوشمند در طی یک سال گذشته در این بازارها باز می‌گردد که در این مدت با افت روبور شده‌اند و رشد اسمارت‌واچ در این مارکت‌ها نیز به اندازه‌ای نبوده که افت ناشی از دستبندها را جبران کند.

اپل با اپل واچ برترین سازنده دستگاه‌های پوشیدنی در Q2 2018

در همین زمان بازارهای نوظهور شامل آسیا/اقیانوسیه (به جز ژاپن)، اروپای مرکزی و شرقی، خاورمیانه و آفریقا همراه با آمریکای لاتین به دلیل آنکه دستبندهای ساده (به علت قیمت مناسب) هنوز در محبوبیت کامل قرار دارند و ساعت‌های هوشمند نیز به رشد خود ادامه می‌دهند با ارتقاء 14 درصدی همراه شده‌اند .

Jitesh Ubrani تحلیلگر ارشد شرکت IDC با اشاره به اینکه کاهش رشد در بازارهای سطح بالا به دلیل اینکه این بازارها در حال انتقال و تمایل به سمت به نوع پیچیده‌تری از پوشیدنی‌ها هستند نگران کننده نیست ادامه داد: در حالی‌که نسل قبلی پوشیدنی‌ها روی بازخوردهای توصیفی نظیر شمارش قدم‌ها، متمرکز بود این نسل و نسل‌های آینده توانائی‌های کاملا بالاتری داشته و به ابزارهای تشخیصی و تجویزی تبدیل خواهند شد.

اپل با اپل واچ برترین سازنده دستگاه‌های پوشیدنی در Q2 2018

در صدر لیست شرکت‌های تولیدکننده دیوایس‌های پوشیدنی در سه‌ماهه دوم سال 2018 شرکت اپل با اپل واچ خود قرار دارد که در این سه‌ماهه موفق به ارائه 4.7 میلیون دستگاه پوشیدنی به بازار شده که نسبت به سال قبل با 38.4 درصد رشد روبرو شده و سهم بازار آن از 13 درصد سال قبل حالا به 17 درصد رسیده است. ارائه watchOS 5 و عرضه قریب الوقوع نسل بعدی اپل واچ می‌تواند جایگاه اپل را در این لیست در آینده نیز تضمین کند. پس از اپل به ترتیب شرکت‌های شیائومی، فیت‌بیت، هواوی و گارمین به ترتیب با سهم بازارهای 15.1، 9.5، 6.5 و 5.3 درصدی در جایگاه‌های دوم تا پنجم قرار گرفته‌اند.

منبع

ارسال یک پاسخ