اپل واچ سری 1 پر فروش‌ترین ساعت هوشمند در سه‌ماهه سوم 2018

0
1997
اپل واچ سری 1 پر فروش‌ترین ساعت هوشمند در سه‌ماهه سوم 2018

بازار ساعت‌های هوشمند با وجود اینکه در طی یکی دو سال گذشته رکورد نسبتا فراگیری را تجربه کرد و تقریبا به جز اپل واچ‌های همیشه پر طرفدار، شرکت دیگر موفق به فروش گسترده و کسب سود فراوان از این کلاس نشد اما ظاهرا این شرایط در حال تغییر است و علاوه بر اپل واچ سری 4، نمونه‌های جدیدی از سایر برندها از جمله گلکسی واچ، LG Watch W7 و هواوی واچ GT نیز در طی چند ماه گذشته به بازار ارائه شده و به‌نظر خون تازه‌ای در رده هوشمندهای پوشیدنی در رده ساعت‌های هوشمند وارد شده است بر همین اساس بررسی روند این بازار در سه‌ماهه گذشته میلادی می‌تواند جالب توجه باشد. موسسه تحقیقاتی Counterpoint به تازگی تحقیقی را در مورد میزان ساعت‌های هوشمند عرضه شده به بازار در سه‌ماهه سوم سال 2018 ارائه کرده که طبق آن تعداد ساعت‌های عرضه شده در این بازه زمانی نسبت به سال قبل، 53 درصد افزایش یافته است. افزایش تعداد دستگاه‌های عرضه شده به بازار البته با کاهش سهم برندهای مختلف از این بازار نیز همراه شده است. اپل واچ سری 1 طبق این آمار پر فروش‌ترین ساعت هوشمند در این بازه زمانی است.

اپل واچ سری 1 پر فروش‌ترین ساعت هوشمند در سه‌ماهه سوم 2018

طبق این آمار، شرکت اپل هنوز با سهم بازار 30 درصدی که البته 5 درصد نسبت به سال قبل با افت روبرو شده است در صدر لیست قرار دارد. نکته جالب اینکه با وجود استقبال مناسب از اپل واچ سری 4 و فروش رضایت بخش سری 3 به واسطه کاهش قیمت، هنوز علت اصلی موفقیت و جایگاه اپل در صدر این لیست به اپل واچ سری 1 یعنی دومین ساعت هوشمند ارائه شده توسط اپل تعلق دارد که بیش از نیمی از حجم عرضه اپل در این زمینه را تشکیل می‌دهند. اپل واچ سری 1 البته به احتمال قوی در فصل فروش تعطیلات پایان سال جاری میلادی جای خود را به اپل واچ سری 4 خواهد داد.

در جایگاه دوم به فیت بیت بر می خوریم که سهم بازار آن از 6 درصد سال پیش حالا به 16 درصد رسیده است برند Imoo (به ع نوان ساب‌برند دیگری از مجموعه BBK) سازنده ساعت‌های هوشمند مخصوص کودکان با سهم بازار 10 درصدی در جایگاه سوم است و سامسونگ با 7 و Amazfit با 3 درصد در جایگاه‌های چهارم و پنجم قرار دارند. سهم سایر برندها نیز از 39 درصد سال پیش حالا به 34 درصد کاهش پیدا کرده است.

منبع

ارسال یک پاسخ