اپل AirPower رسما کنسل شد!

0
1635
اپل AirPower رسما کنسل شد!

پنل شارژ بی‌سیم اپل AirPower دو سال پیش و در جریان رونمائی از آیفون X به صورت رسمی معرفی شد؛ اپل AirPower براساس سیستم شارژ بی‌سیم Qi شکل گرفته و قادر بود تا به صورت همزمان گوشی، ساعت و یا هدست‌های AirPod را شارژ کند. اپل در همان زمان از آماده نبودن این سیستم و ارائه آن در سال بعد از آن خبر داده بود اما انتظار برای دیدن این شارژر بیش از یک سال به طول انجامید و از مدتی پیش نیز تمامی آثار خبرهای مرتبط با این شارژر از سایت اپل حذف شد و پیگیری‌ها برای یافتن سر نخی از تولید این شارژر نیز به جائی نرسید تا اینکه بالاخره اپل امروز خیال همه را در این زمینه راحت کرد: ایرپاوری در کار نخواهد بود! حداقل نه به این زودی

در اطلاعیه اپل در این رابطه که برای TechCrunch ارسال شده است این‌گونه آمده است:

بعد از تلاش بسیار به این نتیجه رسیدیم که AirPower به استاندارهای بالای ما دست نیافته و ما پروژه را کنسل کرده‌ایم. از آن کاربرانی که منتظر ارائه این محصول بوده‌اند عذرخواهی می‌کنیم [اما همچنان] معتقدیم که آینده [به‌صورت] وایرلس و بی‌سیم بوده و [از این رو] به ادامه تجربه وایرلس معهد خواهیم بود.

اپل AirPower اولین و آخرین نمونه دارای این طراحی برای شارژ بی‌سیم چندین دیوایس به صورت همزمان نبوده اما دیگر شارژرهای بی‌سیم در دسترس در این زمینه از ابعاد و حجم بسیار بالائی برخوردار بوده و AirPower ظاهرا تنها نمونه‌‌ای بود که با حجم و سایزی معقول این قابلیت را ارائه می‌کرد. مشکل شارژر AirPower آن‌گونه که از ترکیب “استانداردهای بالا” بر می‌آید در مسائل ایمنی و تولید حرارت بالا خلاصه شده و شاید دور از ذهن نباشد که در آینده نزدیک استاندارد تازه‌ای از سوی اپل برای شارژ بی‌سیم نیز ارائه شده یا مورد استفاده قرار بگیرد. به گفته برخی ناظران کنسل شدن AirPower ممکن است در فروش AirPods اپل نیز تأثیر منفی برجای بگذارد.

منبع

 

ارسال یک پاسخ