با اپل واچ سری 6 و اپل واچ SE بیشتر آشنا شوید

0
2186
با اپل واچ سری 6 و اپل واچ SE بیشتر آشنا شوید

شرکت اپل شب گذشته در رویداد آنلاین Time Flies از دو ساعت جدید اپل واچ سری 6 و اپل واچ SE رونمایی کرد که اولی، پیشرفته‌ترین و جدیدترین اسمارت‌واچ این شرکت به حساب می‌آید و دومی یک ساعت جدید اما با مشخصاتی ترکیبی و قیمتی نسبتا ارزان است.

اپل واچ سری 6

در Apple Watch Series 6 با اینکه از نظر طراحی خود ساعت با تغییر خاصی روبرو نمی‌شویم اما یکی دو نکته جدید در آن به چشم می‌خورد. اولین نکته به رنگ‌آمیزی این ساعت باز می‌گردد که جدا از رنگ‌های عادی خاکستری و طلایی با جنس فولاد ضد زنگ حالا این ساعت را می‌توان به رنگ آبی و قرمز پروداکت‌رِد نیز با جنس آلومینیوم تهیه کرد. دیگر تغییر به بند ساعت بر می‌گردد که این بار جدا از بندهای معمول از یک طراحی یک‌پارچه بدون قفل به نام Solo Loop در آن استفاده شده که دو طرح لاستیکی و بافت در آن ارائه شده و دست کردن و درآوردن ساعت را به امر ساده‌ای تبدیل می‌کند.

با اپل واچ سری 6 و اپل واچ SE بیشتر آشنا شوید

پردازش در این اسمارت‌واچ با چیپ دو هسته‌ای S6 صورت می‌گیرد که به گفته اپل، 20 درصد سریع‌تر از S5 حاضر در Apple Watch Series 5 است. در این ساعت همچنین چیپ U1 نیز حضور دارد که به آنتن‌های UWB مجهز است و با دیگر دیوایس‌های دارای این ویژگی مخابراتی، امکان تبادل اطلاعات خواهد داشت.

با اپل واچ سری 6 و اپل واچ SE بیشتر آشنا شوید

یکی ویژگی مهم جدید در ساختار Apple Watch Series 6 به سنسور تشخیص اکسیژن خون در آن باز می‌گردد که با وجود آن‌که سال‌هاست در ساعت‌های هوشمند و حتی بعضا دستبندهای دیگر برندها حضور دارد اما برای اولین بار در یک اپل واچ دیده می‌شود. این شاخص که از آن با عنوان SpO2 یاد می‌شود با کمک چهار LED و چهار فتودیود در بخش پشتی ساعت و از طریق یک اپلیکیشن ویژه اندازه‌‌گیری شده و شاخصی‌ست برای سلامتی و میزان اکسیژنی که در اختیار ارگان‌های بدن قرار می‌گیرد. دیگر موارد مرتبط با سلامتی از جمله نوار قلب (ECG)، دنبال کردن خواب و تشخیص اتوماتیک شستن دست‌ها نیز هنوز در این ساعت دیده می‌شود.

با اپل واچ سری 6 و اپل واچ SE بیشتر آشنا شوید

دیگر تغییر اپل واچ سری 6 به صفحه AOD یا صفحه همواره روشن آن باز می‌گردد که حالا به گفته اپل 2 و نیم بار روشن‌تر شده و به‌جز اطلاعات پیشین حالا جزییاتی در مورد میزان ارتفاع را نیز به‌صورت آنی ارائه می‌‌دهد.

با اپل واچ سری 6 و اپل واچ SE بیشتر آشنا شوید

اپل واچ جدید از روز گذشته برای پیش‌سفارش ارائه شده و همین جمعه (18 سپتامبر، 28 شهریور) به بازار اولین کشورهای هدف عرضه می‌شود. قیمت نسخه پایه این ساعت بدون امکان محابراتی در سایز 40 میلی‌متری 399 دلار است و برای تهیه همین ساعت در اندازه 44 میلی‌متری هم باید 429 دلار هزینه کرد. این دو سایر در ورژن دارای قابلیت محابراتی، موسوم به ورژن Cellular به ترتیب 499 و 529 دلار قیمت دارند.

اپل واچ SE

این نسخه جدید از ظاهری مشابه اپل واچ سری 5 برخوردار است و همان پروسسور S5 سال گذشته نیز در آن حضور دارد اما برخی از امکانات سری 6 مثل ژیروسکوپ و فشارسنج بهبود یافته ونمایش آنی ارتفاع روی صفحه AOD در این مدل نیز عرضه شده است. این ساعت از تشخیص سقوط از ارتفاع نیز پشتیبانی کرده و امکان دنبال کردن حالت کاربران در زمان خواب را نیز دارد.

با اپل واچ سری 6 و اپل واچ SE بیشتر آشنا شوید

Apple Watch SE در دو رنگ نقره‌ای و خاکستری به‌ترتیب با بندهای سفید و مشکی در دو سایز 38 و 42 میلی‌‌متری عرضه شده و ورژن‌های فاقد امکان مخابراتی آن در این دو اندازه به ترتیب 199 و 229 دلار قیمت دارند که آن‌ها را بعد از اپل واچ سری 3 به ارزان‌ترین اپل‌واچ‌های این شرکت بدل می‌سازد. این ساعت نیز از همین جمعه (18 سپتامبر، 28 شهریور 1399) به بازار عرضه می‌شود.

منبع 1

منبع 2

ارسال یک پاسخ