بحران HTC ادامه دارد: 84 میلیون دلار ضرر در سه‌ماهه سوم!

0
2405
بحران HTC ادامه دارد: 84 میلیون دلار ضرر در سه‌ماهه سوم!

پس از آنکه شرکت HTC چند روز پیش نتایج مالی این برند برای ماه اکتبر را منتشر کرد حالا نوبت به انتشار نتایج مالی سه‌ماهه سوم سال 2018 این شرکت رسیده است که البته همانطور که می‌توان حدس زد نه‌تنها مثبت نیست بلکه نسبت به گذشته منفی‌تر نیز شده است بحران HTC طبق این آمار عمیق‌تر شده و برای ‌سه‌ماهه مالی منتهی به 30 سپتامبر 2018، درآمد این شرکت تنها 130.8 میلیون دلار بوده است که نسبت به سال گذشته در زمان مشابه نزدیک به 400 میلیون دلار کاهش را نشان می‌دهد البته این شرکت در کنترل ضرر عملیاتی خود موفق عمل کرده و در حالی‌که سال گذشته 453 میلیون دلار ضرر را ثبت کرده بود حالا تنها 123 میلیون دلار ضرر را در سیاهه خود نشان می‌دهد. میزان ضرر حالص البته هنوز بسیار بالاست و این شرکت با 84 میلیون دلار ضرر در این دوره زمانی روبرو شده است میزان ضرر HTC در سه‌ماهه دوم سال جاری میلادی 68.3 میلیارد دلار بوده که این میزان در سه‌ماهه سوم نزدیک به 23 درصد بیشتر شده است.

بحران HTC ادامه دارد: 84 میلیون دلار ضرر در سه‌ماهه سوم!
+HTC U12

با وجود ادامه بحران در HTC به دلیل این نتایج مالی خود شرکت «پیشرفت عمده‌ای» را در کسب و کار واقعیت افزوده خود می‌بیند که آن را مستقیما به سرمایه‌گذاری شرکت در هر دو بخش سخت‌افزاری و نرم‌افزاری مرتبط می‌کند. البته با توجه به اینکه این برند سال‌هاست روی سوددهی را به خود ندیده و هر فصل ضرر و زیان‌های بزرگی را به خود می‌بیند مشخص نیست که این پیشرفت‌های عمده تا چه زمانی می‌تواند سرمایه‌گذاران HTC را در این شرایط بحرانی، راضی نگه‌ دارد.

با فروش بخش موبایل HTC به گوگل، این کسب و کار به میزان زیادی تضعیف شد و گوشی‌های جدیدی مثل +HTC U12 با استقبال فراوانی روبرو نشده‌اند و نتیجه ابتکاراتی مثل Exodus 1 که از آن با عنوان گوشی بلاک‌چینی یاد می‌شود هنوز مشخص نیست.

منبع

ارسال یک پاسخ