برخواستن پرنده Lineage OS از خاکستر سیانوژن !

0
1935
برخواستن برنده Lineage OS از خاکستر سیانوژن !

نام سیانوژن برای بسیاری از کاربران حرفه‌ای اندروید معادل مستقیمی برای هیجان بیشتر در تغییر سیستم‌عامل گوشی‌های اندرویدی بود. این شرکت اما در اواخر سال گذشته به کار خود پایان داد و از آن پس بیلد تازه‌ای برای گوشی‌ها ارائه نکرد. از این پس اما Lineage OS جایگزین سیانوژن شده و به زودی کاربران علاقه‌مند به ایجاد تغییرات در گوشی‌های اندرویدی می‌توانند از این پلتفرم برای محصولات خود بهره بگیرند.

Lineage OS که از این پس برای گوشی‌های اندرویدی دارای سیستم‌عامل‌های 6 و 7 اندروید (مارشملو و نوقا) ارائه می‌شود با اینکه برآمده از مجموعه CyanogenMod به حساب می‌آید اما در این میان تفاوت‌هایی نیز با این پلتفرم دارد. از جمله مهم‌ترین این تفاوت‌‌ها باید به روت نبودن این رام‌ها به صورت پیش‌فرض اشاره کرد که تنها در صورت تمایل کاربران و با نصب یک فابل زیپ قابل فلش در دسترس قرار می‌گیرد. نکته دیگر اینکه رام‌های Lineage OS به صورت پیش‌فرض با رام‌های فعلی CyanogenMod مطابق نبوده و کاربران علاقه‌مند به نصب این رام‌ها باید ابتدا سیستم‌ خود را اصطلاحا Wipe کرده و رام را از ابتدا نصب کنند.

مجموعه Lineage قول داده است تا به زودی رام‌های منتخب خود را هر هفته در دسترس قرار دهد اما برای کاربرانی که علاقه‌مند به نصب رام‌های بتا هستند نیز از همین ابتدا چندین عنوان در این سایت ارائه شده است.

منبع

ارسال یک پاسخ