تاچ سه بعدی در پنل OLED ایفون 8 تا 150 درصد گران‌تر است؟

0
2088
تاچ سه بعدی در پنل OLED ایفون 8 تا 150 درصد گران‌تر است؟

دیگر در اینکه اپل امسال یک آیفون خاص مخصوص ده ساله‌گی خود در چنته دارد شک چندانی وجود نداشته و حتی خود اپل نیز تلویحا کاهش فروش گوشی‌های آیفون در سه ماهه اول سال 2017 را به انتظار کاربران برای مشاهده این گوشی خاص ارجاع داده است. این مدل که تا به امروز از آن با عنوان آیفون 8 یاد می‌شود ظاهرا دارای صفحه‌‌نمایش OLED است و قیمت آن نیز بسیار گران‌تر از گذشته و حوالی 1000 دلار خواهد بود ظاهرا یکی از دلائل افزایش قیمت در این گوشی به صفحه‌‌نمایش تعلق دارد جایی‌که طبق یک گزارش جدید اجرای قابلیت تاچ سه بعدی در این صفحه‌نمایش نسبت به پنل‌های LCD معمول تا 150 درصد هزینه بیشتری را برای اپل به همراه دارد.

تاچ سه بعدی در پنل OLED ایفون 8 تا 150 درصد گران‌تر است؟

طبق اطلاعات منبع چینی Economic Daily در پنل‌های معمول LCD سنسورهای 3D Touch به صورت عادی با خود پنل تلفیق می‌شوند اما در صفحه‌نمایش‌های OLED اینگونه نیست و باید و لایه شیشه‌ای دیگر برای اجرای این قابلیت رو و پشت پنل برای استحکام بیشتر قرار بگیرد که این موضوع قیمت را کاملا افزایش می‌دهد و از حوالی 8 تا 8 دلار فعلی به ازای هر اسمارت‌فون به 18 تا 22 دلار می‌رساند.

یا توجه به اینکه این خبر هنوز تأیید نشده نمی‌توان با اطمینان از صحت آن سخن گفت و شاید در آینده اوضوع به گونه دیگری پیش برود.

منبع

ارسال یک پاسخ