تبلت Pixel Slate گوگل لو رفت! رقیبی برای سرفیس؟

0
1698
تبلت Pixel Slate گوگل لو رفت! رقیبی برای سرفیس؟

کامپیوترهای کروم‌بوک که از آنها به عنوان جایگزین‌های ارزان‌قیمت‌تری برای کامپیوترهای ویندوزی برای مقاصد خاص یاد می‌شود در طی سال‌های گذشته توسط بسیاری از برندها تولیده شده‌اند که از ان جمله باید به کروم بوک پرو سامسونگ، کروم بوک سری 5000 دل و البته پیکسل بوک خود شرکت گوگل اشاره کرد. از چندی پیش کانسپت جدیدی یعنی تبلت‌های دارای پلتفرم Chrome OS به این رده افزوده شد که از آن جمله می‌توان به HP Chromebook x2 اشاره کرد و حالا ظاهرا نوبت به خود گوگل برای محصولی در این رده رسیده که ظاهرا Pixel Slate نام دارد و تا یکی دو روز دیگر، رسما معرفی می‌شود. از Pixel Slate در طی چند هفته اخیر خبرهای جسته و گریخته‌ای به بیرون درز پیدا کرده است اما امروز تصاویری از این تبلت منتشر شده که با کیفیت بالا، پاسخ سوال‌های متعددی را در مورد این دستگاه می‌دهد.

تبلت Pixel Slate گوگل لو رفت! رقیبی برای سرفیس؟

طبق این تصاویر ظاهرا با تبلتی مجهز به صفحه‌نمایش 3:2 روبرو هستیم که به یک کیبورد جانبی با پوشش پارچه‌ای متصل می‌شود که ظاهرا آن را به مقدار زیای به سری سرفیس مایکروسافت نزدیک می‌کند. بدنه فلزی مات، ضخامت اندک،‌ تک دوربین بخش پشتی و قلم همراه دستگاه از دیگر جزئیاتی هستند که از خلال این تصاویر می‌توان به آنها پی برد. این تبلت را بدین‌ترتیب شاید بتوان رقیبی برای iPadهای اپل نیز دانست هرچند در شرایط نزول تبلت‌ها، شاید این رقابت چندان سودی نیز برای گوگل نداشته باشد. قیمت Pixel Slate ظاهرا نزدیک به 400 دلار است که با این قیمت در صورت موفقیت در سخت‌افزار و البته نرم‌افزار، شرایط مناسبی برای رقابت با سرفیس‌های گران‌قیمت مایکروسافت داشته باشد.

تبلت Pixel Slate گوگل لو رفت! رقیبی برای سرفیس؟

از آخرین باری که شرکت گوگل دست به ساخت محصولی در این کلاس یعنی تبلت Pixel C زد نزدیک به 3 سال می‌گذرد و با توجه به شرایط فعلی، بازگشت دوباره این برند به این بازار رو به افول چندان منطقی به نظر نمی‌سرد از همین رو احتمالا باید منتظر محصولی متفاوت از یک تبلت عادی از پیکسل اسلیت باشیم؛ امری که از نام‌گذاری دستگاه نیز تا حدودی مشخص است.

منبع

ارسال یک پاسخ