تغییر آسان رینگ‌تون در اندروید O ، نسخه بعدی اندروید

0
2069
تغییر آسان رینگ‌تون در اندروید O ، نسخه بعدی اندروید

شرکت گوگل چندی پیش از نسخه جدید اندروید موسوم به اندروید O رونمایی کرد. این نسخه که البته در اولین مرحله خود قرار داشته و تنها در اختیار developerها قرار دارد طبق برنامه‌زمان بندی‌شده و مثل همیشه در طی ماه‌های آینده با چندین نسخه بتای دیگر همراه شده و در نهایت در Google I/O 2017 می‌توان انتظار آشنایی کامل با آن را داشت. برای اندروید O هنوز نام دقیقی برای آن تعیین نشده و همگان در پی حدس زدن نام شیرینی یا دسری هستند که گوگل برای نام‌گذاری این ورژن از آن استفاده خواهد کرد. این نسخه اما فارغ از نام‌گذاری آن مطمئنا ورژن 8 اندروید بوده و مثل همیشه تغییرات زیادی را در بر خواهدداشت. یکی از تغییرات اندروید O نسبت به گذشته که در مصرف باتری سیستم‌عامل موثر خواهد بود، کنترل عملکرد اپلیکیشن‌های اجرا شده در پس زمینه است که می‌توان با کمک آن محدودیت‌‌هایی را روی این برنامه‌ها اعمال کرد. کانال‌های نوتیفیکیشن که با کمک آنها می‌توان تعیین کرد چه نوع اعلانی برای برنامه‌ها، به نمایش گذاشته شود و چه نوعی اعلامی خودبخود نشان داده نشود یکی دیگر از این تغییرات است.

امروز یک ویژگی تازه در نسخه هشتم اندروید به نمایش درآمده است که با کمک آن انتخاب یک زنگ تماس یا رینگ‌تون برای کاربران آسان‌تر خواهد شد.

تغییر آسان رینگ‌تون در اندروید O ، نسخه بعدی اندروید

در تصویر بالا در سمت چپ صفحه انتخاب زنگ تماس در اندروید 7 و در سمت راست همان صفحه در اندروید 8 نشان داده شده است. همانطور که در تصویر مشخص است، ظاهرا در اندروید 8 با انتخاب گزینه Add ringtone می‌توان به سادگی با browse کردن حافظه هر فایل صوتی را بدین‌منظور اختصاص داد. گرچه این تغییر در نگاه اول ساده به نظر می‌رسد اما مطمئنا خبر از تغییرات جامع‌تری در این نسخه از اندروید می‌دهد.

منبع

ارسال یک پاسخ