تماس صوتی تلگرام به ایران رسید؛ چگونه از آن استفاده کنیم؟

0
2325
تماس صوتی تلگرام به ایران رسید؛ چگونه از آن استفاده کنیم؟

آپدیت : ظاهرا خبرهایی مبنی بر فیلترینگ و مسدود کردن دسترسی به این امکان نرم‌افزار تلگرام توسط هر سه اپراتور همراه اول، ایرانسل و رایتل منتشر شده است اما هنوز مراجع رسمی این اپراتورها نیز در این زمینه موضع‌گیری مشخصی نداشته‌اند.

از چندین ماه پیش امکان ارائه قابلیت تماس صوتی توسط تلگرام بر سر زبان‌‌ها افتاد تا اینکه دو هفته پیش این قابلیت تماس از طریق تلگرام به صورت رسمی ارائه شد این امکان به صورت تدریجی در کشورهای مختلف ارائه شد و بالاخره روز گذشته به ایران نیز رسید. تماس صوتی تلگرام همچون اپلیکیشن‌های دیگری مثل وایبر و واتس‌اپ امکان گفت‌وگوی دوطرفه تلفنی را برای کاربران به همراه می‌آورد و به گفته شرکت ارائه‌دهنده  از encryption اصطلاحا end-too-end برخوردار بوده و تأیید این رمزگذاری با مقایسه چهار شکلک (emoji) روی صفحه انجام می‌شود.

تماس صوتی تلگرام به ایران رسید؛ چگونه از آن استفاده کنیم؟

کیفیت تماص صوتی تلگرام با کمک یک شبکه پیچیده جدید تضمین شده و کاربران برای کاهش هزینه‌های دیتا می‌توانند کیفیت تماس را نیز به دلخواهد تغییر بدهند. برای استفاده از این قابلیت نها لمس دکمه call طبق معمول کفایت می‌کند اما اگر تمایلی به دریافت تماس از شخصی خاص نداشته باشید به راحتی می‌توانید تماس صوتی تلگرام را برای آن شخص بلاک کنید. از درون تنظیمات همچنین می‌توان تعیین کرد که چه شخصی (همگان، تنها کنتاکت‌‌ها و یا هیچ‌کس) می‌تواند با شما تماس بگیرد.

تلگرام به صورت پیش‌فرض از دیتای متوسطی برای کال کردن استفاده می‌کند اما اگر نیاز به کم کردن حجم دیتای مصرف داشته باشید می‌توانید گزینه Use Less Data را از تنظیمات فعال کنید که البته به کاهش کیفیت صدا می‌انجامد. پس از هر تماس سیستم هوش مصنوعی (AI) سیستم اطلاعاتی از جمله کیفیت و سرعت شبکه، زمان پینگ، بسته‌های از دست رفته و … را جمع‌آوری کرده و در آینده برای بهبود کال مورد استفاده قرار می‌دهد.

منبع

ارسال یک پاسخ