تولید کیسه غیر پلاستیکی که در آب حل می‌شود!

0
3656
تولید کیسه غیر پلاستیکی که در آب حل می‌شود!

آلودگی‌های محیط‌زیستی ناشی از پلاستیک روز به روز وارد مرحله خطرناک‌تری می‌شود و با وجود آنکه همواره از زمان بسیار طولانی جهت تجزیه پلاستیک‌های نفتی در طبیعت سخن به میان می‌آید اما هنوز این ماده خطرناک به وفور مصرف شد و در طبیعت رها می‌شود. به تازگی اما یک شرکت شیلیائی از یک کیسه غیر پلاستیکی جدید رونمائی کرده که به ظاهر تفاوت خاصی با یک کیسه پلاستیکی عادی ندارد اما این کیسه می‌تواند در عرض تنها 5 دقیقه در ‌آب سرد حل شده و به مواد اولیه خود تجزیه شود. این کیسه غیر پلاستیکی در صورت استقبال جهانی یک مشکل قدیمی و حل نشده در طی چند دهه گذشته را به دست فراموشی می‌سپارد.

کیسه غیر پلاستیکی جدید که Solubag نامیده می‌شود از هیدروژن، کربن و یک ماده پلیمری مصنوعی ساخته شده که توسط یک شرکت شیلیائی به همین اسم و در همکاری با شرکای چینی ساخته شده است. Solubag نه‌تنها مواد خام بلکه نحوه استفاده از این کیسه را نیز ثبت اختراع کرده و قابلیت حل شدن آن در آب نیز دیگر ثبت اختراع این شرکت به حساب می‌آید.

بنیان‌گذاران Solubag یعنی Roberto Astete و Christian Olivares از مدت‌ها به دنبال راه‌کار جایگزینی برای کیسه‌های پلاستیکی بوده و پس از مدتی، یافته‌های خود را با شرکت چینی Polye Material در جنوب استان Guangdong چین به اشتراک گذاشته و به این ماده جدید دست پیدا کرده‌‌اند. سازندگان این کیسه جدید به این نکته اذغان دارند که مواد تشکیل‌دهنده اختراع آنها فاقد مواد سمی ست و پس از حل شدن در آن منجر به سمی شدن آب نمی‌شود. سازندگان این کیسه غیر پلاستیکی در پی پائین آوردن هزینه‌های تولید این محصول برای ارائه آن به بازار و حل یکی از بزرگ‌ترین مشکلات حال حاضر محیط زیست هستند.

منبع

ارسال یک پاسخ