دکمه‌های فیزیکی در اپل واچ جدید دیگر حرکت نمی‌کنند

0
1829
دکمه‌های فیزیکی در اپل واچ جدید دیگر حرکت نمی‌کنند

فعالان و منتقدان دنیای رسانه معنقند که به زودی در اپل واچ جدید هر دو دکمه فیزیکی این ساعت یعنی چرخ متحرک (digital crown) و دکمه بالای آن از حالت چرخشی و فشاری فعلی به حالت ایستا و ثابت (درست مثل تغییر دکمه فشاری هوم در آیفون‌های جدید به دکمه لمسی)، تغییر حالت پیدا می‌کنند تغییر حالت این دکمه‌ها در اپل واچ جدید منجر به تعریف وظایف جدیدی برای این کلیدها شده و برنامه‌‌نویسان احتمالا کاربردهای تازه‌ای را برای این دو، ایجاد می‌کنند.

طبق گزارشی که در این زمینه در دست  داریم، دکمه کراون یا چرخ متحرک قرار است البته مثل نسخه قبلی حرکت کند اما این حرکت از حالت فیزیکی فعلی در اپل واچ 3 و مدل‌های پیش از آن به فرم نرم‌افزاری و با کشیدن دست روی آن انجام می‌شود. مزایای این شیوه پیش از این در ترَک‌پدهای مک‌بوک و دکمه هوم آیفون‌های جدید اثبات شده و از آن جمله می‌توان به شیوه ساخت آسان‌تر، فضای مورد نیاز کمتر و آسان‌تر شدن پروسه ضد آب کردن ساعت اشاره کرد. حتی گزارش اخیر مدعی شده که با تغییر طراحی این دکمه احتمالا ظرفیت باتری ساعت نیز ارتقاء ملایمی را تجربه خواهد کرد.

دکمه‌های فیزیکی در اپل واچ جدید دیگر حرکت نمی‌کنند

در خبری دیگر در این زمینه به دو شیوه جدید اندازه‌گیری بیومتریک در اپل واچ جدید اشاره شده که از آن جمله می‌توان به دو نقطه تماس روی پوست و احتمالا دو کنترل‌گر ضربان قلب اشاره کرد. هنوز مشخص نیست که این اندازه‌گیرهای جدید به چه کاری در این ساعت خواهند آمد اما مطمئنا خبرهای جالبی تا چند ماه دیگر که این ساعت رسما معرفی می‌شود انتظار ما را می‌کشند. منابع خبری اذغان کرده‌اند که تغییر حالت دکمه‌های اپل واچ 2018 از فیزیکی به لمسی تنها گام اول کمپانی اپل برای طراحی کاملا بدون دکمه نسل‌های بعدی ساعت‌های این شرکت است.

ساعت جدید اپل به احتمال فراوان همین پائیز همراه با آیفون‌های جدید این کمپانی معرفی می‌شود و در آن از سیستم‌عامل watchOS 5 که همین چند روز پیش در کنفرانس WWDC 2018 معرفی شد، استفاده می‌شود.

منبع

ارسال یک پاسخ