چینی‌ها امسال به جای AMOLED به سراغ mini LED می‌روند

0
1775
سازندگان چینی موبایل‌ به جای AMOLED به سراغ mini LED می‌روند

برندهای چینی مطرح در دنیای موبایل نظیر هواوی، اوپو و شائومی ظاهرا قصد دارند تا در آینده نزدیک از فناوری mini LED برای صفحه‌نمایش‌های موبایلی به جای تکنولوژی AMOLED استفاده کنند. این اتفاق طبق خبرهای جدید ظاهرا در نیمه دوم سال 2018 رخ می‌دهد و در حال حاضر این شرکت‌ها از سازندگان عمده پنل‌های mini LED در تایوان تقاضای آغاز تولید اینگونه صفحه‌نمایش‌ها در اواخر بهار امسال در ماه ژوئن 2018 را کرده‌اند.

این اقدام شرکت‌های چینی ظاهرا، اقدامی پیشگیرانه برای مقابله با موج بزرگی ست که سال آینده توسط اپل در بکارگیری پنل‌های OLED در تمامی گوشی‌های این برند رخ خواهد داد که نه‌‌تنها شامل آیفون‌های اپل می‌شود بلکه دیگر تولیدات دارای صفحه‌نمایش مثل مک‌بوک‌ها را نیز در بر بگیرد. بدین‌ترتیب با توجه به تقاضای بالای اپل (که ظاهرا این بار به جای سامسونگ، LG تأمین‌کننده آن خواهد بود) تهیه این پنل‌ها برای شرکت‌های چینی دشوار و پر هزینه بوده و بنابراین سوئیچ به فناوری دیگری در این زمینه می‌تواند شرایط مساوی و حتی بهتری را برای آنها ایجاد کند. فناوری انتخاب شده در این میان، تکنولوژی جدید mini LED است. همین چند روز پیش شرکت سامسونگ در ابتدای نمایشگاه CES 2018 تلویزیون 146 اینچی micro LED خود را به نمایش گذاشت البته به‌کار گرفته شدن فناوری جدیدتر مایکرو LED در سال 2018 کاملا بعید به نظر می‌رسد بنابراین شرکت‌های مذکور تلاش خود را همچنان بر فناوری mini LED‌ متمرکز کرده‌اند

به گفته منابع این خبر در حال حاضر برای ساخت یک صفحه‌نمایش مینی LED شش اینچی نزدیک به 9 هزار چیپ از این نوع نیاز است که این تعداد می‌تواند با پیشرفت فناوری به 4 هزار عدد کاهش پیدا کند که این کار ضمن کاهش هزینه، تمایل شرکت‌های سازنده برای فعالیت در این زمینه را افزایش می‌دهد. به گفته Epistar یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های تایوانی فعال در زمینه چیپ‌های مرتبط با این تکنولوژی، اگر فناوری mini LED در سال آینده تنها در 15 میلیون گوشی به کار گرفته شود (که تنها معادل 1 درصد ضریب نفوذ است)، نیاز جهانی به چیپ‌های mini LED به 60 میلیارد عدد در سال می‌رسد که به خوبی به ظرفیت‌های بالای این کسب و کار جدید اشاره دارد. ناظران معتقدند که ساخت تجاری تلویزیون‌ها و مانیتورهای دقیق و پیشرفته به خصوص در رده گیمینگ از نیمه دوم سال 2018 آغاز می‌شود و احتمالا در اواخر سال آینده موبایل‌های جدیدی نیز با این تکنولوژی به بازار عرضه شوند.

منبع

ارسال یک پاسخ