جزئیات جدید از آتاری باکس:‌ پردازنده قدرتمند AMD+لینوکس!

0
2842
جزئیات جدید از آتاری باکس:‌ پردازنده قدرتمند AMD+لینوکس!

نزدیک به سه ماه پیش اطلاعاتی از شرکت خوشنام و خاطره‌انگیز آتاری به گوش رسید که در آن از یک آتاری جدید صحبت شده بود. در همین راستا یک ویدئوی کوتاه و البته نچندان حاوی اطلاعات مهمی منتشر شد که در پایین همین مطلب می‌توانید آن را مشاهده کنید. Atari امروز اطلاعات تازه‌ای را در مورد این کنسول ناشناخته با کاربران در میان گذاشته است که دانستن آنها خالی از لطف نیست. این اطلاعات از وب‌سایت VentureBeat در مصاحبه با Feargal Mac سازنده Atari Box جدید و زنده‌کننده دوباره این برند به دست آمده است. طبق این اطلاعات، ارائه این کنسول به بازار با کمک سایت‌های تهیه سرمایه دسته‌جمعی همچون Indigogo و یا Kickstarter انجام می‌شود.

جزئیات جدید از آتاری باکس:‌ پردازنده قدرتمند AMD+لینوکس!

Mac در این مصاحبه ضمن اشاره به خوشنام بودن بیش از اندازه Atari و قدرت این برند، بازگشت به بازار این شرکت را همچون یک استارت‌آپ اما با تکیه بر یک میراث بزرگ دانسته است. نکته جالب دیگر در میان صحبت‌های Mac به همکاری این شرکت با AMD بر می‌گردد که بدین‌ترتیب می‌توان انتظار مشاهده یک پروسسور قدرتمند از این شرکت را در کنسول آینده Atari داشت. مک به جز پردازنده کاستوم طراحی شده توسط AMD به حضور گرافیک AMD Radeon در این کنسول نیز اشاره کرده و از امکان ایجاد تغییرات در سیستم‌عامل لینوکس دستگاه سخن گفته است. این کنسول به گفته سازنده آن نه‌تنها امولاتوری برای اجرای بازی‌های کلاسیک Atari است بلکه می‌توان اپ پرتال‌های دیگر مثل Steam را نیز احتمالا در آن اجرا کرد.

طبق اطلاعات ارائه شده، قیمت این کنسول بین 250 تا 300  دلار است اما به دلیل ارائه آن به سایت‌های سرمایه‌گذاری دسته‌جمعی این قیمت ممکن است در نهایت اندکی به سمت بالا تغییر کند. این کنسول در بهار سال آینده به بازار می‌آیند و از لحاظ ظاهر همانطور که پیش از این نیز گفته شده بود نسخه بهبودیافته‌ای از آتاری کلاسیک 2600 است.

منبع

ارسال یک پاسخ