جزییات جدیدی از میت 40 پرو – دوربین 12 با 5x زوم، صفحه‌نمایش 6.76 اینچی

0
1406
جزییات جدیدی از میت 40 پرو - دوربین 12 با 5x زوم، صفحه‌نمایش 6.76 اینچی

پس از انتظاری طولانی که این روزها به دلائل مختلف طولانی‌تر از همیشه نیز شده، میت 40 پرو قرار است همین پنج‌شنبه یعنی 22 اکتبر (1 آبان) به‌صورت رسمی رونمایی شد. اطلاعات متعدد اما نچندان گسترده‌ای تا به امروز در مورد میت 40 پرو در دسترس قرار گرفته بود اما حالا یکی از منابع معتبر یعنی لیکر معروف، Roland Quandt اطلاعاتی را در مورد این گوشی منتشر کرده که می‌توان آن‌ها را دقیق‌ترین اطلاعات تا به امروز در مورد این گوشی تلقی کرد. به‌گفته Qualndt، پرچمدار بعدی هواوی با کناره‌های خمیده صفحه‌نمایش در دو طرف ارائه می‌شود که این موضوع منجر به پنهان شدن حاشیه‌های جانبی از نمای بالایی شده و با توجه به حاشیه‌های اندک در بالا و پایین صفحه‌نمایش، تصویری فول‌اسکرین را ارائه می‌کند.

جزییات جدیدی از میت 40 پرو - دوربین 12 با 5x زوم، صفحه‌نمایش 6.76 اینچی

خمیدگی کناره‌های دستگاه در Mate 40 Pro از P40 Pro‌ ظاهرا بیشتر است اما این خمیدگی هنوز کمتر از Mate 30 Pro با صفحه‌نمایش آبشاری آن بوده و حالا دکمه ولوم به‌صورت فیزیکی به سر جای خود در کناره دستگاه بازگشته است. صفحه‌نمایش دستگاه حالا اندکی بزرگ‌تر از سال قبل شده و از 6.53 به 6.67 اینچ رسیده است و وضوح آن نیز از 1176×2400 پیکسل سال قبل با پرشی بزرگ ظاهرا رقم 1344×2772 پیکسل را ثبت می‌کند. در مورد نرخ رفرش این صفحه، هنوز اطلاع دقیقی در دسترس نیست اما با توجه به رویکرد هواوی در P40 Pro، می‌توان حداقل از 90 هرتزی بودن این پنل اطمینان داشت.

جزییات جدیدی از میت 40 پرو - دوربین 12 با 5x زوم، صفحه‌نمایش 6.76 اینچی

ناچ بالای صفحه‌نمایش در میت 30 پرو، جای خود را به یک حفره پانچی بیضی‌شکل در کناره سمت چپ صفحه‌نمایش داده که ظاهرا به‌جز دوربین 13 مگاپیکسلی سلفی، یک سنسور عمق میدان را نیز در خود جای داده است. این سنسور علاوه بر افکت بوکه و مجو کردن پس‌زمینه ظاهرا برای شناسایی بهتر ژست‌های حرکتی دست نیز به‌کار گرفته می‌شود. هواوی ظاهرا در این نوبت از سنسورهای دوگانه ToF در این قسمت صرفنظر کرده و به یک مجموعه ساده‌تر اما زیباتر و جمع‌وجورتر اکتفا کرده است.

جزییات جدیدی از میت 40 پرو - دوربین 12 با 5x زوم، صفحه‌نمایش 6.76 اینچی

دوربین‌های بخش پشتی میت 40 پرو با این‌که هنوز در فرمی دایره‌وار دور هم قرار گرفته‌اند اما ترکیب آن‌ها تا حدودی با قبل تفاوت دارد. دوربین اصلی یک نمونه 50 مگاپیکسلی با f/1.9 و لرزه‌گیر اپتیکال است که از برداشت ویدئوهای 8K پشتیبانی کرده و علاوه بر فلش‌های LED با توناژ رنگی متفاوت از حسگرهای نور محیطی برای رندر بهتر رنگ‌ها بهره می‌برد. دوربین دوم این محموعه ظاهرا یک 12 مگاپیکسلی تله‌فتوی ساده (غیر پریکسوپی) با فاصله کانونی 125 میلی‌متری‌ست که تصویری معادل 5 برابر زوم اپتیکال را ارائه می‌‌کند. دوربین سوم نیز 20 مگاپیکسلی التراواید با f/1.8 خواهد بود. نکته جدید دیگر در مورد این مجموعه، یکی شدن مکانیزم فوکوس لیزی با سنسور عمق میدان است که ظاهرا برای بهبود فوکوس خودکار به‌کار گرفته می‌شود اما هنوز  چگونگی اجرای آن مشخص نشده است.

جزییات جدیدی از میت 40 پرو - دوربین 12 با 5x زوم، صفحه‌نمایش 6.76 اینچی

پردازش در میت 40 پرو با پروسسور 5 نانومتری جدید Kirin 9000 انحام می‌شود که ظاهرا آخرین چیپ‌ست پرچمدار طراحی شده در مجموعه HiSilicon در ساخت پردازنده (حداقل در همکاری با TSMC) محسوب شده و با توجه به تحریم‌های آمریکا روی شرکت  هواوی، شاید در آینده از تولیدات دیگر شرکت‌ها (مدیاتک یا کوالکام) در ساخت پرچمداران هواوی استفاده شود. این چیپ‌ست که از مودم داخلی 5G (ظاهرا تنها در حالت sub-6GHz) برخوردار است و از بین 4 هسته A77 آن یک هسته اصلی با فرکانس 3.13 گیگاهرتز فعالیت کرده و 3 هسته دیگر 2.54 گیگاهرتزی هستند. این مجموعه را 4 هسته رده پایین A55 با فرکانس 2.04 گیگاهرتز همراه با گرافیک Mali-G78 همراهی می‌کنند که طبق بنچ‌مارک‌های به‌نمایش درآمده، حداقل از نظر گرافیکی، Snapdragon 865 Plus را پشت سر می‌گذارد.

جزییات جدیدی از میت 40 پرو - دوربین 12 با 5x زوم، صفحه‌نمایش 6.76 اینچی

میت 40 پرو در بازار اروپا ظاهرا با رم 8 گیگابایتی و حافظه داخلی 256 گیگابایتی از نوع UFS 3.1 عرضه می‌شود اما نسخه چینی آن، رم 12 گیگابایتی را نیز ارائه می‌دهد. امکان افزایش حافظه داخلی از طریق NM card نیز برای این گوشی در نظر گرفته شده است. ظرفیت باتری گوشی ظاهرا 4,400mAh است که تنها 100 میلی آمپر ساعت ظرفیت کمتری نسبت به مدل سال گذشته دارد اما با شارژ سریع 65 واتی (40 وات در مدل سال قبل) این ضعف خود را به خوبی جبران کرده است. شارژ بی‌سیم و شارژ بی‌سیم معکوس نیز برای این گوشی در دسترس قرار دارد اما هنوز سرعت آن‌ها اعلام نشده است.

سیستم‌عامل دستگاه اندروید 10 با رابط کاربری EMUI 11 بوده و طبق انتظار خبری از سرویس‌های گوگل نیز هنوز در آن نیست. این گوشی ظاهرا در سال آینده به بازار اروپا عرضه می‌شود اما در چین می‌‌توان انتظار ارائه آن تا قبل از پایین سال 2020 را داشت. برخی منابع از امکان ارائه مدل دیگری در رویداد 22 اکتبر با نام Mate 40 Pro E خبر می‌دهند که ظاهرا نسخه به‌روزشده‌ای از مدل سال قبل بوده و ظاهرا به‌گونه‌ای امکان دسترسی به سرویس‌های گوگل در آن وجود دارد هر چند هنوز اطلاعات بیشتری در این زمینه در دسترس نیست. نسخه Porsche Design و ورژن پرو پلاس (با بهبود در دوربین) از Mate 40 Pro نیز احتمالا در این رویداد رونمایی خواهد شد.

جزییات جدیدی از میت 40 پرو - دوربین 12 با 5x زوم، صفحه‌نمایش 6.76 اینچی

تصویری که از Mate 40 Pro Plus در یکی دو روز گذشته منتشر شده، دوربین‌های بخش پشتی متفاوتی را به نمایش می‌گذارد که به‌جای قرار گرفت در یک ساختار دایره‌ای در یک 8 ضلعی قرار دارند!

منبع

ارسال یک پاسخ