درآمد سامسونگ در Q3 2016 بالاتر از حد انتظار

0
2255
گزارش مالی درآمد سامسونگ در سه ماهه سوم سال 2016

با وجود مشکلات متعددی که برای برند شماره یک دنیای موبایل در چند ماهه اخیر پیرامون مدل پرچمدار Note7 شکل گرفت ظاهرا درآمد سامسونگ به لطف عملکرد مناسب این شرکت در سایر بخش‌ها چندان تحت تاثیر قرار نگرفته و هنوز می‌توان از یک شرایط رو به رشد سخن گفت. این شرکت امروز پیش‌نمایشی از نتایج مالی خود را در سه ماهه سوم سال جاری میلادی منتشر کرد و اعلام کرده است که نتایج کامل مالی با جزئیات آن متعاقبا اعلام خواهد شد.

درآمد سامسونگ (Operating income یا درآمد عملیاتی) در سه ماهه مابین جولای تا سپتامبر 2016 به 7.8 تریلیون وان کره جنوبی (در حال حاضر تقریبا 7 میلیارد دلار آمریکا) رسیده است که در مقایسه با زمان مشابه در سال گذشته با رقم 7.4 تریلیون وان نزدیک به 6 درصد رشد داشته و حتی از انتظارات تحلیلگران مبنی بر کسب درآمد 7.5 تریلیون وانی نیز فراتر رفته است. البته اوضاع به همین خوبی نیز برای همه بخش‌های این شرکت پیش نمی‌رود و با وجود آنکه درآمد سامسونگ افزایش یافته اما فروش این شرکت با 5 درصد کاهش سالیانه به 49 تریلیون وان چیزی معادل 43.9 میلیارد دلار آمریکا رسیده است.

تحلیلگران میزان زیان وارده به سامسونگ در ماجرای نوت7 را رقمی نزدیک به 1.8 میلیارد دلار آمریکا تخمین می‌زنند و به گفته همین تحلیلگران سود بخش موبایل سامسونگ در این میان به حداقل میزان خود در سه فصل گذشته رسیده است. البته به دلیل سودآوری سایر قسمت‌های شرکت سامسونگ به خصوص بخش چیپ‌های حافظه و صفحه‌نمایش‌های موبایل این ضرر به میزان زیادی جبران شده و همانطور که در درآمد عملیاتی این شرکت منعکس شده حتی بیلان کاری این شرکت هنوز منفی نشده است.

منبع

ارسال یک پاسخ