iOS 9 نیامده در 21 درصد دیوایس‌های کاربران

0
2312
نرخ توزیع ios 9

از ارائه رسمی نسخه جدید سیستم‌عامل اپل، iOS 9 به دیوایس‌های دریافت‌کننده این پلتفرم تنها نزدیک به 3 تا 4 روز می‌‌گذرد در این فرصت کوتاه نرخ پذیرش iOS 9 بسیار از حد انتظار بالاتر بوده و اینک در نزدیک به 21 درصد از دیوایس‌های کاربران از جمله آی‌فون و آی‌پدهای گوناگون نصب شده است. این آمار به خصوص با مقایسه آن با اندروید بسیار جالب توجه به نظر می‌رسد.

یکی از علت‌های بالا بودن نرخ پذیرش و نصب نسخه جدید سیستم‌عامل اپل در میان کاربران طیف گسترده گوشی‌ها و تبلت‌های پشتیبانی‌کننده از این نسخه است جایی‌که برخلاف انتظار iPhone 4S و iPad 2‌از لیست دیوایس‌های دریافت‌کننده این نسخه از سیستم‌عامل خارج نشده و این دو دیوایس و تمامی دستگاه‌های پس از آنها نیز می‌توانند iOS 9 را دریافت کنند. در آماری که امروز در مورد توزیع نسخه‌های مختلف iOS‌ منتشر شد، iOS 8 با 71.17 درصد همچنان در صدر قرار داشته و iOS 9 با 21.49 ذرصد جایگاه دوم را به خود اختصاص می‌دهد. سایر ورژن‌های همچنان آپدیت نشده این سیستم‌عامل نیز با 7.34 درصد در رده سوم قرار دارند.

نرخ توزیع ios 9

مقایسه این آمار با اندروید که در آخرین آمار تنها 37 درصد از کاربران آن از نسخه آخر (لالی‌پاپ) با وجود گذشت زمانی طولانی از ارائه اندروید 5 بهره می‌برند و 38.5 درصد از افراد هنوز از کیت‌کت و 21.5 درصد از جلی‌بین استفاده می‌کنند نکته مثبت بزرگی را برای اپل به نمایش می‌گذرد. علت اصلی این ماجرا به ارائه غیر متمرکز سیستم‌عامل اندروید تعلق دارد جایی‌که هر برند به صورت جداگانه اقدام به ارتقا گوشی‌های خود کرده و معمولا گوشی‌های پرچمدار حداکثر تا یک ورژن اندروید دیگر آپدیت می‌شوند.

نرخ توزیع ios 9

اگر از دستگاهی جدیدتر از iPhone 4S استفاده می‌کنید آپدیت به iOS 9 را کاملا توصیه می‌کنیم چرا که ویژگی‌های جدید فراوانی در این نسخه در نظر گرفته شده که از آن جمله می‌توان به مولتی‌تسکینگ بهتر، حضور فونت‌ جدید، تغییرات در Siri، نرم‌افزاری News و چندین و چند قابلیت دیگر اشاره کرد.

منبع

ارسال یک پاسخ