دقت GPS موبایل سال آینده از 5 متر به 30 سانتی‌متر می‌رسد!

0
1984
دقت GPS موبایل سال آینده از 5 متر به 30 سانتی‌متر می‌رسد!

شرکت برادکام سازنده چیپ‌های الکترونیکی به تازگی از فناوری تازه‌ای در زمینه GPS موبایل دست پیدا کرده که در ان با استفاده از آنچه GPS دو فرکانسی نامیده می‌شود دقت این فناوری بشدت افزایش یافته و به زودی این دقت از حدود 5 متر به 30 سانتی‌متر کاهش پیدا می‌کند. این چیپ GPS موبایل جدید که در حال حاضر BCM47755 نامیده می‌شود چند روز پیش در اجلاس +ION GNSS در پورتلند اورگان رونمایی شد و از هم‌اکنون در برنامه اولیه برخی اسمارت‌فون‌های نامشخص آینده قرار دارد. البته به سادگی می‌توان حدس زد که در لیست این اسمارت‌فون‌های نام برده نشده نام پرچمداران بعدی سامسونگ یعنی گلکسی S9 و S9 پلاس و البته LG G7 وجود خواهد داشت.

دقت GPS موبایل سال آینده از 5 متر به 30 سانتی‌متر می‌رسد!

نکته جدید در مورد این چیپ موبایلی و عامل تفاوت آن با دیگر چیپ‌های GPS این است که در آن از ترکیبی از سیگنال‌های GPS موسوم به L1 و L5 استفاده شده که مکان‌یابی شهری را نه‌تنها در گوشی‌های موبایل بلکه در تمامی دستگاه‌های عادی مسیریابی بسیار دقیق‌تر از آنچه تا به امروز بوده است می‌کند. این دو فرکانس مکان کاربران را با اندازه‌گیری مدت زمان مورد نیاز برای رسیدن یک سیگنال ماهواره‌ای GPS به گیرنده تعیین می‌کنند. یک مزیت دیگر این ترکیب L1-L5 به مسیریابی بی‌وقفه حتی در مناطق شهری بسیار پر تراکم باز می‌گردد.

چبپ جدید برادکام علاوه بر دقت بسیار بالاتر از گذشته، در زمینه مصرف انرژی نیز موفق عمل می‌کند و به گفته شرکت سازنده تا دو برابر نسبت به راه‌حل فعلی GPS‌ همین شرکت کمتر انرژی مصرف می‌کند.

منبع

ارسال یک پاسخ